Запорожский Городской Союз Предпринимателей "Ника"

Главная » 2013 » Июнь » 4 » Щодо відображення податкових накладних у звітності з ПДВ
18:49
Щодо відображення податкових накладних у звітності з ПДВ

Щодо відображення податкових накладних у звітності з ПДВ

 

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Кодексу податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.

У разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну в разі порушення ним порядку її заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого постачальника, яка є підставою для включення сум податку до складу податкового кредиту. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.

Надходження такої заяви із скаргою є підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки зазначеного продавця для з'ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов'язань з податку за такою операцією.

Враховуючи наведене, сума ПДВ, вказана у податковій накладній, яка зареєстрована в Єдиному реєстрі у місяці, наступному за місяцем її виписки (але не пізніше ніж протягом п'ятнадцяти календарних днів з моменту їх виписки), відображається у складі податкового кредиту платника податку - покупця товарів/послуг у звітному періоді виписки такої податкової накладної.

Тому у разі порушення платником податку - продавцем товарів/послуг порядку реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних платник податку - покупець таких товарів/послуг має право додати заяву із скаргою на постачальника до податкової декларації за звітний податковий період, у якому складено таку податкову накладну.

 

 

Щодо неможливості отримання витягу з Єдиного реєстру податкових накладних (далі - ЄРПН)

 

Згідно з п. 13 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року N 1246, з метою отримання інформації, що міститься у Реєстрі, покупець складає запит за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення в електронному вигляді у форматі (відповідно до стандарту), затвердженому Державною податковою службою, та надсилає його засобами телекомунікаційного зв'язку Державній податковій службі.

Після надходження запиту Державна податкова служба здійснює пошук зазначеної у запиті податкової накладної та/або розрахунку коригування та складає витяг з Реєстру, у якому наводяться відомості щодо податкової накладної та розрахунку коригування. Зазначений витяг надсилається покупцеві не пізніше операційного дня, що настає за днем надходження запиту.

На зазначений витяг накладається електронний підпис Державної податкової служби, який після шифрування надсилається на електронну адресу, зазначену в запиті покупця.

 

Стосовно деяких питань складання податкової накладної

 

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну.

Згідно з пунктом 201.4 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Один примірник видається покупцю, а другий залишається у продавця. У разі складання податкової накладної у паперовому вигляді покупцю видається оригінал, а копія залишається у продавця.

При цьому відповідно до пункту 201.10 статті 201 Кодексу при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 5 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. N 1246 (далі - Порядок N 1246), продавець складає податкову накладну та/або розрахунок коригування у форматі (відповідно до стандарту), затвердженому Державною податковою службою, з використанням спеціалізованого програмного забезпечення.

Після складення податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі на них накладається електронний цифровий підпис посадових осіб платника податку у такому порядку: першим - електронний цифровий підпис головного бухгалтера (бухгалтера) або електронний цифровий підпис керівника; другим - електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки продавця.

За відсутності у продавця посади бухгалтера електронні цифрові підписи посадових осіб платника податку накладаються у такому порядку: першим - електронний цифровий підпис керівника; другим - електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки продавця.

Продавець, що є фізичною особою - підприємцем, накладає електронний цифровий підпис у такому порядку: першим - електронний цифровий підпис фізичної особи - підприємця; другим - електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки продавця.

Для делегування права підпису податкової накладної та/або розрахунку коригування іншій посадовій особі продавець отримує засоби електронного цифрового підпису в акредитованих центрах сертифікації ключів для такої особи та подає податковому органові за місцем реєстрації посилені сертифікати електронного цифрового підпису зазначеної особи. У такому разі електронні цифрові підписи посадових осіб продавця накладаються у такому порядку: першим - електронний цифровий підпис посадової особи, якій делеговано право підпису податкової накладної та/або розрахунку коригування; другим - електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки продавця.

 

 

 

 

 

 

 

Сплата податку на нерухомість

- Чи необхідно мені, як громадянину та власнику нерухомості, надавати декларацію для сплати податку у 2013 році?

- Ні, згідно із пп. 265.7.5 п. 265.7.5 ст. 265 Податкового кодексу України податкову декларацію подають лише юридичні особи, які самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 1 лютого цього ж року подають органу державної податкової служби за місцезнаходженням таку декларацію. Громадянам податок розраховує податковий орган на підставі даних органів державної реєстрації прав на нерухоме майно. Орган державної податкової служби за місцезнаходженням об'єкта житлової нерухомості до 1 липня звітного року надсилає фізичний особі податкове повідомлення-рішення, в якому відображається нарахована сума податку.

- Як проводиться розрахунок сплати податку на нерухомість та на якій підставі? 

      

- Підставою для розрахунку податку є  відомості, які  надаватимуть  податковій органи державної реєстрації прав на нерухоме майно. Саме їх буде взято за основу для розрахунку. Якщо ж платник податку не згоден з розрахунками, він може звернутися до податкової для звірки даних щодо об'єкту оподаткуваання на підставі документів, які підтверджують право власності на нерухомість.

 

- Які  правила  оподаткування, якщо один і той же суб'єкт нерухомості   належить двом чи кільком громадянам?    

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          

Податковим кодексом України визначені особливості оподаткування в тому випадку, якщо об'єкт належить на правах власності декільком особам:

1) на умовах спільної  пайової власності. Платником податку є кожен власник за частку, що належить йому;

2) на умовах загальної спільної власності, в тому випадку, якщо об'єкт не роздільний в натурі. Податок сплачує один з таких власників за узгодженням з іншими власниками;

3) на умовах загальної спільної  власності, в тому випадку, якщо об'єкт роздільний в натурі. Платником є кожен з таких власників за частину, що належить йому.

 

- Які ставки податку на нерухомість і хто їх визначає?

 

- Сума податку визначається шляхом множення ставки податку на базу оподаткування, а саме на житлову площу об'єкта оподаткування.

 

Ставки податку встановлюються місцевим органами  влади за 1 кв. м. житлового приміщення, але не можуть перевищувати:

• для квартир площею до 240 кв. м і житлових будинків площею до 500 кв. м - 1 % розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня податкового року (на 01.01.2013року – 1147 грн.), тобто до 11,47 грн. за 1 кв. м.;

• для квартир площею понад 240 кв. м і житлових будинків площею понад 500 кв. м. ставка податку становить 2,7 % мінімальної заробітної плати станом на 1 січня податкового року, тобто 30,97 грн. за 1 кв. м. 

 

У який термін необхідно сплатити податок у 2013 році?

- Термін сплати податку регулюється пунктом 265.10 статті 265 Податкового кодексу України. Фізичним особам податок необхідно сплатити протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення. Таким чином, граничний термін сплати податку у 2013 році – 29 серпня 2013 року. 

         - Який порядок нарахування податку, якщо я маю у власності дві квартири?

- Обчислення суми податку з об'єктів житлової нерухомості, які знаходяться у власності фізичних осіб, проводиться органом державної податкової служби за місцезнаходженням об'єкта житлової нерухомості. Податковим кодексом (пунктом 265.4 статті 265) передбачено зменшення податку один раз на рік і по одному об'єкту нерухомості (для квартири - 120 кв. метрів, для житлового будинку - 250 кв. метрів), у якій платник зареєстрований. Або за вибором такого платника за письмовою заявою до будь-якого іншого об'єкта житлової нерухомості, який перебуває в його власності. Отже, якщо Ви володієте двома квартирами, то пільга надається тільки на один з таких об'єктів в межах 120 квадратних метрів.

         - Якщо я маю квартиру у Запоріжжі та будинок у Дніпропетровську, де я повинен сплачувати податок?

- Обчислення суми податку з об'єктів житлової нерухомості, які знаходяться у власності фізичних осіб, проводиться органом державної податкової служби за місцезнаходженням об'єкта житлової нерухомості.

Податок сплачується за місцем розташування об'єкта оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України (підпункт 265.9.1 п. 265.9 статті 265 Податкового кодексу України).

Орган державної податкової служби за місцезнаходженням об'єкта житлової нерухомості надсилає платнику податкове повідомлення – рішення, в якому зазначаються платіжні реквізити для зарахування податку.

Податковим кодексом (пунктом 265.4 статті 265) передбачено зменшення податку один раз на рік і по одному об'єкту нерухомості (для квартири - 120 кв. метрів, для житлового будинку - 250 кв. метрів), у якій платник зареєстрований. Або за вибором такого платника за письмовою заявою до будь-якого іншого об'єкта житлової нерухомості, який перебуває в його власності. Отже, якщо Ви володієте двома об'єктів житлової нерухомості, то пільга надається тільки на один з таких об'єктів (для квартири - 120 кв. метрів, для житлового будинку - 250 кв. метрів).

 

- У мене є два об’єкта нерухомості: двокімнатна кімнатна квартира у сумісній з дружиною власності площею 70 квадратних метрів та будинок площею 56 квадратних метрів. Чи можу я не платити податок за обидва об’єкти?

 

- Пунктом 265.1.2 статті 265 Податкового кодексу України визначені особливості визначення платників податку у разі перебування об'єктів житлової нерухомості у спільній частковій або спільній сумісній власності кількох осіб:

- на умовах загальної спільної власності, якщо об'єкт не поділений в натурі. Податок сплачує один з таких власників за узгодженням з іншими власниками;

- на умовах загальної спільної власності, якщо об'єкт поділений в натурі. Платником є кожен з таких власників за частину, що належить йому. Слід також врахувати, що пільга (для квартири - 120 кв. метрів, для житлового будинку - 250 кв. метрів) надається кожному платнику тільки на один об'єкт нерухомості (пункт 265.4 статті 265 Податкового кодексу України). Тобто, Ви маєте право обрати пільгу по сплаті податку на один з об'єктів нерухомості: або на  2 - кімнатну квартиру, або на будинок.

 

 

 

 

Просмотров: 907 | Добавил: kolyaka | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Суббота, 20.04.2024, 08:41
Приветствую Вас Гость

Поиск

Календарь

«  Июнь 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Архив записей

Наш опрос

Оцените мой сайт
Всего ответов: 54

Друзья сайта

  • Асамблея ГО МСБУ
  • Политическая партия "Новая жизнь"
  • Верховна Рада України
  • Офіційний портал Запорізької міської влади
  • ТОВАРИСТВО ПІДПРИЄМЦІВ "КРАЙ"
  • Статистика


    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0