Запорожский Городской Союз Предпринимателей "Ника"

Главная » 2015 » Октябрь » 11 » Резолюція Всеукраїнського З’їзду малого та середнього бізнесу
23:00
Резолюція Всеукраїнського З’їзду малого та середнього бізнесу
Резолюція Всеукраїнського З’їзду малого та середнього бізнесу м. Київ 21 вересня 2015 року Ми, делегати Всеукраїнського З’їзду малого та середнього бізнесу зазначаємо, що на даному етапі в Україні існують суттєві проблеми, які стримують розвиток цього важливого сектора економіки. Мале та середнє підприємництво найбільше потерпає від адміністративного тиску та зловживань з боку фіскальних і контролюючих органів. Поширеними є прояви неправомірного адміністративного втручання у формі вимог про сплату податків раніше обумовлених законодавством термінів, доведення “планових завдань” щодо платежів до бюджету, необґрунтованих перевірок, інших контрольних заходів, запитів про надання інформації тощо. Суттєвими перепонами для підприємницької діяльності є складність податкової звітності, часті зміни форм і бланків податкової звітності, поширеність штучних перепон при її поданні, упередженість контролюючих органів та судів при розгляді відповідних скарг та позовів. В країні склалася система, при якій заплатити за невиконання законів дешевше, ніж виконати самі закони. Більша частина тіньового бізнесу існує саме завдяки цій системі, яку підтримують правоохоронні органи. У суспільстві не сформовані належні світоглядні передумови для розвитку малого та середнього підприємництва, поширеним є упереджене ставлення до приватного сектору економіки, а політика держави щодо підтримки розвитку малого та середнього підприємництва є непослідовною та неефективною. Водночас значна частина проблем зумовлена надмірним втручанням держави у господарську діяльність, а також низьким рівнем правової культури (нехтуванням нормами національного законодавства) з боку посадовців органів публічної влади та самих підприємців. Разом з тим, ми переконані, що майбутнє України буде успішним за умови подолання бідності, збільшення економічної активності та забезпечення конкурентних, рівних та прозорих умов підприємницької діяльності, особистої та невідворотної відповідальності корумпованих чиновників та посадовців. Вважаємо, що збереження та розвиток України потребують реальних змін існуючих судової, регуляторної, управлінської та податкової систем. Саме тому, звертаємось до Президента України, до Верховної Ради України та Уряду України з наступним: 1. Просимо здійснити першочергові кроки при внесенні змін до законодавчих актів: • Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI - збереження спрощеної системи оподаткування, забезпечення незмінності глави 1 розділу XIV Податкового кодексу України в існуючій редакції; - реальне скорочення кількості податків та зборів; - спрощення адміністрування податків, обліку та звітності платників податків; - заборона внесення змін до Податкового кодексу щодо введення нових податків та зборів, а також зміни їх елементів протягом 3 років; - запровадження реальних механізмів персональної відповідальності посадових осіб фіскальної служби за нанесення збитків суб’єктам господарювання своїми неправомірними діями шляхом прийняття проекту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо посилення відповідальності посадових та службових осіб контролюючих органів», реєстр. №1265; - забезпечення віднесення на валові витрати фізичними особами-підприємцями пов'язаних з веденням господарської діяльності витрат, в тому числі вартості дозвільних документів, амортизації; - кардинальне зниження навантаження на фонд заробітної плати шляхом прийняття проектів Законів України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо проведення брутизації та зменшення навантаження на фонд оплати праці», реєстр. №3113, та «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо проведення брутизації та зменшення навантаження на фонд оплати праці», реєстр. №3114; - виконання умов Коаліційної угоди щодо скасування системи електронного адміністрування ПДВ шляхом прийняття в другому читанні і в цілому проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скасування електронного адміністрування податку на додану вартість» від 01.12.2014 р. реєстр. №1141; - скасування авансових внесків з податків на прибуток шляхом прийняття проекту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо скасування авансових внесків з податку на прибуток)» від 28.11.2014 р. реєстр. №1093; - законодавче встановлення термінів повернення податку на додану вартість до 30 днів в автоматичному режимі, посилення вимог та відповідальності посадових осіб Державної фіскальної служби за несвоєчасне повернення ПДВ, включно до кримінальної; - закріпити на законодавчому рівні існування єдиної програми для формування та подання податкової звітності та забезпечити запровадження її безкоштовної постійно обновлюваної версії для усіх суб’єктів господарювання. • Митний кодекс України від 13.03.2012 № 4495-VI - спрощення процедур митного оформлення та митного контролю; - посилення правового захисту суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності; - конкретизація повноважень та посилення відповідальності митних (фіскальних) органів та їх посадових осіб. • Закон України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” від 15.05.2003 № 755-ІV - спрощення процедури припинення юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; - деблокування процедур внесення до реєстру платників єдиного податку та реєстру платників ПДВ без відвідання податкової служби шляхом доповнення реєстраційних карток форм № 1 та № 10 розділом “Вибір системи оподаткування”. • Закон України “Про акціонерні товариства” від 17.09.2008 № 514-VІ - спрощення порядку заснування акціонерного товариства та емісії цінних паперів; - зменшення мінімального розміру статутного капіталу; - скасування невиправданих формальних (процедурних) вимог до діяльності акціонерних товариств та їх статутних органів, зокрема, скликання зборів акціонерів та подання звітності НКЦПФР. • Закон України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” від 05.04.2007 № 877-V - конкретизація та встановлення прозорих процедур наглядових (контрольних) повноважень державних органів щодо суб’єктів господарювання; - конкретизація обов’язків органів державного нагляду (контролю); - зміна фіскальної спрямованості діяльності органів державного нагляду (контролю) на сервісну; - звуження та конкретизація підстав для проведення позапланових заходів зі здійснення державного нагляду (контролю); - запровадження додаткових правових гарантій для суб’єктів господарювання при здійсненні заходів державного нагляду (контролю). • Закон України “Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності” від 06.09.2005 № 2806-ІV: - врегулювання порядку здійснення дозвільно-погоджувальних процедур; - визначення підстав та порядку застосування принципу мовчазної згоди та отримання дозволу шляхом подання декларації відповідності; - передача повноважень центральних органів виконавчої влади з видачі документів дозвільного характеру місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування із збереженням дозвільних центрів; - врегулювання питань плати за видачу документів дозвільного характеру, дозвільно-погоджувальні процедури та супутні послуги. • Закон України “Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності” від 19.05.2011 № 3392-VІ - скорочення переліку документів дозвільного характеру. • Закон України “Про оренду землі” від 06.10.1998 № 161-ХІV - спрощення порядку переходу права оренди земельної ділянки при продажі (наданні в користування) розташованого на ній нерухомого майна; - встановлення мінімального 5-річного строку оренди земельних ділянок несільськогосподарського призначення державної та комунальної власності; - спрощення процедури оформлення (поновлення) договору оренди землі. • Закон України “Про оренду державного та комунального майна” від 10.04.1992 № 2269-ХІІ - спрощення та скорочення у часі процедури надання в оренду державного та комунального майна; - встановлення мінімального 5-річного строку оренди державного та комунального майна; - законодавче закріплення механізму зарахування вартості поліпшень орендованого майна в рахунок орендної плати. • Закон України “Про колективні договори і угоди” від 01.07.1993 № 3356-ХІІ - привести Закон у відповідності зі статтею 4 Конвенції МОП № 98 “Про застосування принципів права на організацію і на ведення колективних переговорів” та пунктом 1 Рекомендації МОП № 91 щодо колективних договорів, зокрема, змінити редакцію статтю 2 Закону, яка трактується контролюючими органами як обов’язковість укладення колективного договору на підприємстві. 2. З метою вирішення нагальних проблем, які суттєво впливають на діяльність суб’єктів господарської діяльності, вимагаємо: • ввести до 01.01.2017 року мораторій на застосування відповідного коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки земель як невиробничих додаткових витрат шляхом підтримки проекту Закону України «Про внесення змін до Податкового Кодексу України (про тимчасове призупинення застосування коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки земель)», реєстр. №№2171а, а також на підвищення орендної плати за приміщення державної і комунальної власності; • негайно відмінити ліцензування виробництва та торгівлі пивом шляхом підтримки проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо регулювання виробництва та обігу пива», реєстр. №2971-д; • забезпечити проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта шляхом прийняття проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін і доповнень до постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 р. № 308»; • негайно врегулювати відносини суб’єктів господарської діяльності з природними монополістами шляхом прийняття відповідних нормативно-правових актів, зокрема внести зміни до Закону України «Про електроенергетику» в частині забезпечення можливості власникам мереж укладати договори із субспоживачами без обов’язкового укладання договору із обленерго про спільне використання технологічних електричних мереж та до постанови НКРЕ «Про затвердження Правил приєднання електроустановок до електричних мереж» від 17.01.2013 р. №32 в частині спрощення процедури підключення суб’єктів господарювання до електромереж, захисту права власності інвестора, забезпечення вільного вибору проектувальної і підрядної організацій; • впровадити принципи Акту з питань малого бізнесу для Європи (Small Business Act for Europe) під час імплементації Угоди про Асоціацію між Україною та Європейським Союзом та виконання рекомендацій, викладених в оцінці «Індекс політики щодо малого і середнього бізнесу: Країни Східного Партнерства 2012 - Прогрес у реалізації Закону про малий бізнес для Європи», проведеної ОЕСР у співпраці з Європейською Комісією, Європейським фондом освіти та ЄБРР шляхом прийняття проекту постанови Кабінету Міністрів України, що додається; • прискорити створення інтегрованої бази даних контролюючих органів, спрямованої на зменшення контакту таких органів з суб'єктами підприємницької діяльності, що має забезпечувати автоматичне віднесення суб'єктів господарювання до груп залежно від ступеня ризику від провадження господарської діяльності, визначення періодичності проведення планових заходів кожним з органів державного нагляду (контролю), оприлюднення інформації про законодавчі вимоги до конкретних видів підприємницької діяльності тощо; • запровадити термін дії електронного цифрового підпису протягом всього періоду державної реєстрації суб’єкта господарювання. 3. Звертаємось до Прем'єр-міністра України А.П. Яценюка з вимогою притягнути до відповідальності керівників центральних органів виконавчої влади, які протягом 2014-2015 років порушували мораторій на проведення перевірок, встановлений Законом України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» №76-VIII, та до Міністра внутрішніх справ України А.Б. Авакова з вимогою захистити активістів підприємницького руху Козлову Оксану Василівну, щодо якої 23.10.2014 року відкрито кримінальне провадження №12014140050003968, та Захарків Любов Степанівну, Гринців Світлану Ярославівну, Марко Надію Романівну, Вітів Світлану Михайлівну, Дідух Ростислава Романовича, Гарбар Ігоря Миколайовича, Вихопель Галину Ярославівну, Гап'як Михайла Йосиповича, щодо яких 27.02.2014 року відкрито кримінальне провадження №42014140080000016.
Просмотров: 735 | Добавил: kolyaka | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Вторник, 16.04.2024, 16:27
Приветствую Вас Гость

Поиск

Календарь

«  Октябрь 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Архив записей

Наш опрос

Оцените мой сайт
Всего ответов: 54

Друзья сайта

  • Асамблея ГО МСБУ
  • Политическая партия "Новая жизнь"
  • Верховна Рада України
  • Офіційний портал Запорізької міської влади
  • ТОВАРИСТВО ПІДПРИЄМЦІВ "КРАЙ"
  • Статистика


    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0