Запорожский Городской Союз Предпринимателей "Ника"

Главная » 2013 » Март » 20 » Про декларування доходів громадян та адміністрування податків і зборів фізичних осіб у запитаннях-відповідях
00:30
Про декларування доходів громадян та адміністрування податків і зборів фізичних осіб у запитаннях-відповідях

Про декларування доходів громадян та адміністрування податків і зборів фізичних осіб у запитаннях-відповідях

 

Нещодавно заступник начальника управління – начальник відділу адміністрування податків на доходи фізичних осіб управління оподаткування фізичних осіб ДПС у Запорізькій області Володимир Володимирович Калашніков провів «гарячу телефонну лінію», де всі бажаючі змогли отримати відповіді на запитання щодо декларування доходів громадян, отриманих за 2012 рік та адміністрування податків і зборів фізичних осіб.   Деякі з них публікуємо на сторінках нашої газети.

 

Скажіть будь-ласка який граничний термін надання декларації про майновий стан за 2012 рік ?

 

Згідно із п. 49.18.4 ст. 49 Податкового кодексу України податкова декларація подається до 1 травня року, що настає за звітним.

Отже, останній день для надання декларації про майновий стан за 2012 рік - 30 квітня 2013 року.

 

Добрий день! Чи можна направити декларацію про майновий стан за 2012 рік поштою?

 

Так, згідно п. 49.3. ст. 49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів:

а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Однак відповідно до п. 49.5. ст. 49 Податкового кодексу України у разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов'язаний здійснити таке відправлення на адресу відповідного органу державної податкової служби не пізніше ніж за десять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації. Тобто декларація може бути відправлена поштою не пізніше 19 квітня 2012 року.

 

 Я - держаний службовець, чи зобов’язана я надати декларацію за 2012 рік?

 

Відповідно до статті 13 Закону України від 16.12.1993 № 3723-XII "Про державну службу" державний службовець зобов'язаний подавати щороку до 1 квітня за місцем служби декларацію про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за минулий рік.

Декларація про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру подається за минулий рік за формою і в порядку, що встановлені Законом України "Про засади запобігання і протидії корупції".

Відповідно до ст.179.2. ПКУ обов'язок платника податку щодо подання податкової декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи:

від податкових агентів, які згідно з цим розділом не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;

виключно від одного податкового агента незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених цим розділом;

від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був сплачений податок відповідно до цього розділу;

у вигляді об'єктів спадщини, які відповідно до цього розділу оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до пункту 174.3 статті 174 цього Кодексу;

зазначені у пунктах 167.2 - 167.4 статті 167 цього Кодексу, крім випадків, коли декларування таких доходів прямо передбачено відповідними нормами цього розділу;

зазначені у підпункті "є" пункту 176.1 статті 176 цього Кодексу від двох і більше податкових агентів, і при цьому загальна річна сума оподатковуваних доходів, нарахованих (виплачених, наданих) такими податковими агентами не перевищує ста двадцяти розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року.

Отже, у разі відсутності підстав, передбачених Податковим кодексом для обов’язкового надання декларації, державний службовець декларацію про майновий стан і доходи до державної податкової служби за своєю податковою адресою не надає.

 

Чи необхідно мені як громадянину та власнику нерухомості надавати декларацію для сплати податку на нерухоме майно за 2013 рік?

 

Ні, згідно із пп. 265.7.5 п. 265.7.5 ст. 265 Податкового кодексу України податкову декларацію подають лише юридичні особи, які самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 1 лютого цього ж року подають органу державної податкової служби за місцезнаходженням таку декларацію. Громадянам податок розраховує податковий орган на підставі даних органів державної реєстрації прав на нерухоме майно. Орган державної податкової служби за місцезнаходженням об'єкта житлової нерухомості до 1 липня звітного року надсилає фізичний особі податкове повідомлення-рішення, в якому відображається нарахована сума податку

 

Отже, не сам громадянин буде робити розрахунок сплати податку на нерухомість, а податкова. Поясніть на якій підставі його буде проведено?        

 

Підставою для розрахунку податку є  відомості, які  надаватимуть  податковій органи державної реєстрації прав на нерухоме майно. Саме їх буде взято за основу для розрахунку. Якщо ж платник податку не згоден з розрахунками, він може звернутися до податкової для звірки даних щодо об'єкту оподаткування на підставі документів, які підтверджують право власності на нерухомість.

 

Які  правила  оподаткування, якщо один і той же суб'єкт нерухомості   належить двом чи кільком громадянам?                                                                                                                                                                                                                                              

 

Податковим кодексом України визначені особливості оподаткування в тому випадку, якщо об'єкт належить на правах власності декільком особам:

1) на умовах спільної  пайової власності. Платником податку є кожен власник за частку, що належить йому;

2) на умовах загальної спільної власності, в тому випадку, якщо об'єкт не роздільний в натурі. Податок сплачує один з таких власників за узгодженням з іншими власниками;

3) на умовах загальної спільної  власності, в тому випадку, якщо об'єкт роздільний в натурі. Платником є кожен з таких власників за частину, що належить йому.

 

Якими є ставки податку на нерухомість і хто їх визначає?

 

Сума податку визначається шляхом множення ставки податку на базу оподаткування, а саме на житлову площу об'єкта оподаткування.

Ставки податку встановлюються місцевими органами  влади за 1 кв. м житлового приміщення, але не можуть перевищувати:

• для квартир площею до 240 кв. м і житлових будинків площею до 500 кв. м – 1 % розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня податкового року (на 01.01.2013року – 1147 грн.);

• для квартир площею понад 240 кв. м і житлових будинків площею понад 500 кв. м – 2,7 % мінімальної заробітної плати  станом на 1 січня податкового року.

 

У який термін необхідно сплатити податок у 2013 році?

 

Термін сплати податку регулюється пунктом 265.10 статті 265 Податкового кодексу України. Фізичним особам податок необхідно сплатити протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення. Таким чином, граничний термін сплати податку у 2013 році – 29 серпня 2013 року. 

 

Володимир Володимировичу, який порядок нарахування податку, якщо я маю у власності 2 квартири?

 

Обчислення суми податку з об'єктів житлової нерухомості, які знаходяться у власності фізичних осіб, проводиться органом державної податкової служби за місцезнаходженням об'єкта житлової нерухомості.

Податковим кодексом (пунктом 265.4 статті 265) передбачено зменшення податку один раз на рік і по одному об'єкту нерухомості (для квартири - 120 кв. метрів, для житлового будинку - 250 кв. метрів), у якій платник зареєстрований. Або за вибором такого платника за письмовою заявою до будь-якого іншого об'єкта житлової нерухомості, який перебуває в його власності. Отже, якщо Ви володієте двома квартирами, то пільга надається тільки на один з таких об'єктів в межах 120 квадратних метрів.

 

Просмотров: 932 | Добавил: kolyaka | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Суббота, 20.04.2024, 06:53
Приветствую Вас Гость

Поиск

Календарь

«  Март 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Архив записей

Наш опрос

Оцените мой сайт
Всего ответов: 54

Друзья сайта

  • Асамблея ГО МСБУ
  • Политическая партия "Новая жизнь"
  • Верховна Рада України
  • Офіційний портал Запорізької міської влади
  • ТОВАРИСТВО ПІДПРИЄМЦІВ "КРАЙ"
  • Статистика


    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0