Запорожский Городской Союз Предпринимателей "Ника"

Главная » 2018 » Август » 8 » Експериментальний проект у сфері РРО
20:40
Експериментальний проект у сфері РРО

Експериментальний проект у сфері РРО

Кабінетом Міністрів України затверджено постанову від 13.06.2018 № 472 "Про реалізацію експериментального проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій».

ДФС спільно з Міністерством фінансів України розпочинає пілотний проект щодо впровадження інноваційних технологічних рішень для реєстрації розрахункових операцій, який триватиме до 31 грудня 2019 року. .

Новітня модель програмних та/або програмно-технічних комплексів - це технологічне рішення для реєстрації розрахункових операцій у сфері торгівлі (у тому числі торгівлі з використанням Інтернету), громадського харчування, купівлі-продажу іноземної валюти, торгівлі через автомати з продажу (надання) товарів (послуг), надання послуг з приймання готівки для подальшого переказу, перевезення пасажирів та інших послуг, що не впроваджене в області застосування РРО.

Така новітня модель передбачає запровадження альтернативи касовим апаратам – замість традиційних РРО надана можливість використовувати мобільні телефони, планшети, ноутбуки та інші сучасні засоби комунікації.

Учасниками експериментального проекту є виробники (постачальники) та користувачі новітніх моделей комплексів, які виявили зацікавленість щодо участі в експериментальному проекті.

Нова інформаційна система передбачає оnline реєстрацію персональних комп’ютерів, планшетів, смартфонів, без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів та не потребуватиме абонентської плати за користування нею.

З презентаційними матеріалами щодо застосування новітніх моделей для реєстрації розрахункових операцій, можна ознайомитись на офіційному сайті ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/340447.html.

Розширено склад витрат на навчання, що включаються до податкової знижки

28 липня 2018 року набрав чинності Закон України від 03.07.2018 р. № 2477-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України".

Законом України № 2477-VIII викладено у новій редакції п.п. 165.1.14 ст. 165 та п.п. 166.3.3 ст. 166 Податкового кодексу.

Так, відповідно до нової редакції п.п. 165.1.14 ст. 165 Податкового кодексу, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку з метою оподаткування податком на доходи фізичних осіб, не включаються аліменти, що виплачуються платнику податку згідно з рішенням суду або за добровільним рішенням сторін у сумах, визначених згідно із Сімейним кодексом України, у тому числі аліменти, що виплачуються нерезидентом.

Новою редакцією п.п. 166.3.3 ст. 166 Податкового кодексу визначено, що до витрат, дозволених до включення до податкової знижки включаються сума коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім'ї першого ступеня споріднення.

Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування (опублікований у виданні «Голос України» 27.07.2018 № 137).

Оновлено план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2018 рік

ДФС України оновила план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2018 рік.

Так, станом на 25.07.2018 року актуальним є:

- Розділ І плану-графіка «Документальні планові перевірки платників податків – юридичних осіб» та Розділ ІІ плану-графіка «Документальні планові перевірки фінансових установ, постійних представництв та представництв нерезидентів» з урахуванням коригування (липень 2018 року) 16.07.2018.

- Розділ ІІІ плану-графіка «Документальні планові перевірки платників податків – фізичних осіб» з урахуванням коригування (липень 2018 року) 25.07.2018.

- Розділ ІV плану-графіка «Документальні планові перевірки платників податків – юридичних осіб з питань правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб, військового збору та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» з урахуванням коригування (квітень 2018 року) 18.04.2018.

План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2018 рік розміщено на офіційному веб-сайті ДФС України: http://sfs.gov.ua/diyalnist-/plani-ta-zviti-roboti-/320874.html.

 

Внесено зміни до Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку

Наказом Міністерства фінансів України від 20.06.2018 року № 565 внесено зміни до «Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку», затвердженому наказом МФУ від 24.05.1995 № 88.

Так, змінами передбачено, що неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.

Нагадаємо, що зазначена норма передбачена ст. 9 Закону України від 16.07.1999 № 996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (діє з 01.01.2018 згідно змін, внесених Законом від 05.10.2017 р. № 2164-VIII).

Наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Облік курсових різниць від перерахунку банками сформованих страхових резервів за активами в іноземній валюті

Державна фіскальна служба листом від 12.07.2018 р. № 21198/7/99-99-15-02-02-17 роз’яснила податковий облік банківськими установами курсових різниць від перерахунку сформованих страхових резервів за активами в іноземній валюті.

Положеннями Податкового кодексу для платників податку на прибуток, які при визначенні об’єкта оподаткування враховують різниці, не передбачено коригування фінансового результату до оподаткування на курсові різниці від перерахунку сформованих страхових резервів за активами в іноземній валюті.

Такі операції відображаються згідно з правилами бухгалтерського обліку при формуванні фінансового результату.

Національним банком України як головним регулятором з питань бухгалтерського обліку і фінансової звітності для банківської системи з питання, що стосується впливу валютних курсів за фінансовими інструментами, вираженими в іноземній валюті, зокрема резервом, визнаним у зв'язку зі знеціненням фінансового активу, доведено позицію у листі від 13.02.2017 № 60-0004/11295.

Згідно з позицією НБУ неможливо здійснювати переоцінку вибірково, лише частини балансової вартості фінансового активу (без урахування резерву), оскільки це призведе до недотримання принципу обачності. Так, у разі зниження офіційного курсу гривні до іноземних валют переоцінка лише частини балансової вартості знецінених фінансових активів (без урахування резервів) призведе до невиправданого збільшення їх вартості та визнання доходів у вигляді курсових різниць від частини вартості активу, яка вже визнана знеціненою. З огляду на зазначене у цьому випадку необхідно визнавати додаткові витрати у вигляді збитку від знецінення фінансового активу.

Бухгалтерський облік та фінансова звітність банків ґрунтуються на вимогах МСФЗ, відповідно до яких монетарні статті в іноземній валюті переоцінюються на кожну звітну дату, у тому числі у складі балансової вартості фінансових активів, переоцінюється сума резерву, що визначає збиток від зменшення корисності. Розрахункові величини, що використовуються з метою оподаткування та визначаються на підставі норм податкового законодавства, не впливають на бухгалтерський облік та фінансову звітність банків, у тому числі на суму прибутку або збитку від переоцінки монетарних статей в іноземній валюті.

Таким чином, у фінансовій звітності визнаються курсові різниці від переоцінки резерву (зменшення корисності активу) як складової балансової вартості монетарного фінансового активу в іноземній валюті.

Лист ДФС України від 12.07.2018 № 21198/7/99-99-15-02-02-17 розміщено на офіційному сайті Державної фіскальної служби за посиланням: http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72975.html).

Порядок врахування банками перевищення резерву над розміром встановленого ліміту

Державна фіскальна служба листом від 12.07.2018 № 21197/7/99-99-15-02-02-17 роз’яснила порядок врахування перевищення резерву над розміром встановленого ліміту з ціллю визначення різниць відповідно до п. 139.3 ст. 139 Податкового кодексу, для коригування фінансового результату до оподаткування банками в умовах дії положень Кодексу у редакції, чинній до 01.01.2018.

На звернення Державної фіскальної служби до Міністерства фінансів України для узгодження зазначеного питання, МФУ листом від 27.06.2018 №11210-09-10/17443 висловило свою позицію.

Так, для розрахунку суми збільшення фінансового результату до оподаткування на підставі положення пп. "1" пп. 139.3.3 ст. 139 Кодексу у редакції, чинній до 01.01.2018, у наступних податкових (звітних) періодах сума перевищення резерву над лімітом станом на кінець кожного з таких періодів порівнюється із перевищенням резерву, що виникло у попередніх податкових (звітних) періодах (включаючи перевищення резерву, розраховане згідно з п. 21 підрозділу 4 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу), не залежно від того, чи здійснювалось коригування фінансового результату до оподаткування у попередньому податковому (звітному) періоді.

Державна фіскальна служба виявила можливість здійснення розрахунків різниці між розміром резервів та лімітом у випадку наявності перевищення резерву станом на 01.01.2015, розрахованого згідно з п. 21 підрозділу 4 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу, двома способами, про що у своєму запиті на прикладі, наведеному у таблиці, визначила такі два варіанти.

Враховуючи висновок Мінфіну, викладений у листі від 27.06.2018 № 11210-09-10/17443, для застосування положень п. 139.3 ст. 139 Кодексу у редакції, чинній до 01.01.2018, у наступних податкових (звітних) періодах у частині порядку врахування перевищення резерву над розміром встановленого ліміту та прикладу розрахунку різниці між розміром резервів та лімітом у випадку наявності перевищення резерву станом на 01.01.2015 (включаючи перевищення резерву, розраховане згідно з п. 21 підроз. 4 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу), наведеного у питанні 1 Узагальнюючої податкової консультації, затвердженої наказом МФУ від 03.04.2018 № 400, необхідно використовувати варіант розрахунку N 1, наведений у таблиці, як такий, що відповідає вимогам Кодексу.

Лист ДФС України від 12.07.2018 № 21197/7/99-99-15-02-02-17 розміщено на офіційному сайті Державної фіскальної служби за посиланням:

http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72974.html

 

Отримали спадщину?

Дізнайтесь, яке оподаткування буде у вашому випадку

За нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб оподатковуються:

- об'єкти спадщини, що успадковуються членами сім'ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення.

Членами сім'ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені.

Членами сім'ї фізичної особи другого ступеня споріднення вважаються її рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки.

- вартість власності у вигляді об’єктів рухомого та нерухомого майна, готівки або коштів, що успадковуються особою, яка є інвалідом I групи або має статус дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування, та вартість власності у вигляді об’єктів рухомого та нерухомого майна, що успадковуються дитиною-інвалідом;

- грошові заощадження, поміщені до 02.01.92 р. в установи Ощадного банку СРСР та державного страхування СРСР, що діяли на території України, а також у державні цінні папери (облігації Державної цільової безпроцентної позики 1990 року, облігації Державної внутрішньої виграшної позики 1982 року, державні казначейські зобов'язання СРСР, сертифікати Ощадного банку СРСР) та грошові заощадження громадян України, поміщені в установи Ощадного банку України та колишнього Укрдержстраху протягом 1992 - 1994 років, погашення яких не відбулося, що успадковуються будь-яким спадкоємцем.

Об’єкти спадщини, що успадковується не членами сім'ї спадкодавця першого та другого ступеня споріднення, оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5%.

Ставка 18% застосовується:

- для будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцем від спадкодавця-нерезидента,

- для будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцем-нерезидентом від спадкодавця-резидента.

Доходи, які оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5% або 18%, є об'єктом оподаткування військовим збором за ставкою 1,5%.

У разі спадкування будь-яких об’єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою, оціночна вартість таких об’єктів з метою оподаткування не визначається.

В інших випадках отримання доходів у вигляді об'єктів спадщини об'єктом оподаткування є оціночна вартість таких об'єктів спадщини, визначена згідно із законом.

Особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину.

Дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню, зазначається в річній податковій декларації.

При цьому, декларація не подається:

- спадкоємцями-нерезидентами, які зобов'язані сплатити податок до нотаріального оформлення об'єктів спадщини;

- спадкоємцями, які отримали у спадщину об'єкти, що оподатковуються за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб;

- іншими спадкоємцями - резидентами, які сплатили податок до нотаріального оформлення об'єктів спадщини.

Нотаріус щокварталу подає до фіскального органу за місцем розташування державної нотаріальної контори або робочого місця приватного нотаріуса інформацію про видачу свідоцтв про право на спадщину в порядку, встановленому цим розділом для податкового розрахунку.

Зазначена норма визначена п.п. 14.1.263 ст. 14, п.п.174.2.1 - п.п. 174.2.3, п. 174.3, п. 174.4 ст. 174 Податкового кодексу України.

Що необхідно знати про частки засновників при обранні спрощеної систем оподаткування?

До третьої групи платників єдиного податку належать юридичні особи - суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 5 млн гривень.

При цьому, не можуть бути платниками єдиного податку третьої групи, зокрема, суб’єкти господарювання, у статутному капіталі яких сукупність часток, що належать юридичним особам, які не є платниками єдиного податку, дорівнює або перевищує 25%.

Тобто, частка засновників у розмірі не менше 75% статутного капіталу юридичної особи, яка обирає спрощену систему оподаткування, повинна належати саме підприємствам - платникам єдиного податку.

Отже, платниками єдиного податку не можуть бути підприємства:

- у статутному капіталі яких сукупність часток, що належать іншим підприємствам, які не є платниками єдиного податку, дорівнює або перевищує 25%,

- у яких статутний фонд не сформовано (дорівнює нулю) і які мають одного або декілька засновників - юридичних осіб, що не є платниками єдиного податку,

- неприбуткові організації.

Зазначена норма передбачена п.п. 291.5.5 ст. 291 Податкового кодексу України.

Для отримання інформаційних послуг звертайтесь до Контакт - центру ДФС

Суб’єкти господарювання можуть отримати інформаційно-довідкові послуги в режимі оn–line, зателефонувавши до Контакт-центру ДФС за номером телефону:

0 800 501 007.

Дзвінки безкоштовні зі стаціонарних телефонів, з мобільних телефонів - за тарифами операторів мобільного зв’язку.

Інформаційно-довідкові послуги надаються з 8:00 до 20:00 (крім суботи та неділі).

Громадяни, які перебувають за межами України, мають можливість зателефонувати до Контакт-центру зі стаціонарного або мобільного телефону за номером: +380 44 454 16 13.

Контакт-центр ДФС надає фізичним та юридичним особам інформаційно-довідкові послуги з питань оподаткування, митної справи, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на ДФС, а також щодо роботи Акредитованого центру сертифікації ключів ІДД ДФС.

Крім того можливо надіслати запитання/повідомлення на електронну адресу idd@sfs.gov.ua.

При цьому необхідно враховувати технічні можливості Інформаційно-телекомунікаційної системи ІДД ДФС, а саме, загальний розмір листа повинен бути не більше ніж 976 КБ, або 1 млн символів (з урахуванням об’єму тексту, малюнків, прикріплених файлів тощо).

Розрахунки платників єдиного податку. Які діють заборони?

Платники єдиного податку першої - третьої груп повинні здійснювати розрахунки за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) виключно в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій).

Датою отримання доходу платника єдиного податку є дата надходження коштів у грошовій (готівковій або безготівковій) формі.

Тобто у платників єдиного податку обсяг доходів розраховується за датою надходження коштів у грошовій формі.

Бартерна (товарообмінна) операція – це господарська операція, яка передбачає проведення розрахунків за товари (роботи, послуги) у негрошовій формі в рамках одного договору.

Відступлення права вимоги – це операція з переуступки кредитором прав вимоги боргу третьої особи новому кредитору з попередньою чи наступною компенсацією вартості такого боргу кредитору або без такої компенсації.

Оскільки укладення договору переуступки прав вимоги боргу платниками єдиного податку є формою розрахунку за договором купівлі-продажу товарів (робіт, послуг) не в грошовій формі, то здійснення такої операції не дає права застосовувати спрощену систему оподаткування.

Також платники єдиного податку першої-третьої груп не мають права здійснювати бартерні операції (погашати заборгованість іншим способом, крім грошового).

Зазначена норма передбачена п.п. 14.1.10, п.п. 14.1.255 ст. 14; п. 291.6 ст. 291; п. 292.6 ст. 292 Податкового кодексу України.

ГУ ДФС у Запорізькій області

Просмотров: 422 | Добавил: kolyaka | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Среда, 24.04.2024, 06:02
Приветствую Вас Гость

Поиск

Календарь

«  Август 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Архив записей

Наш опрос

Оцените мой сайт
Всего ответов: 54

Друзья сайта

  • Асамблея ГО МСБУ
  • Политическая партия "Новая жизнь"
  • Верховна Рада України
  • Офіційний портал Запорізької міської влади
  • ТОВАРИСТВО ПІДПРИЄМЦІВ "КРАЙ"
  • Статистика


    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0