Запорожский Городской Союз Предпринимателей "Ника"

Главная » 2017 » Апрель » 18 » Податкова знижка на навчання: враховуються суми витрат, понесені у звітному році
18:07
Податкова знижка на навчання: враховуються суми витрат, понесені у звітному році

Податкова знижка на навчання: враховуються суми витрат, понесені у звітному році

Платник податку на доходи фізичних осіб має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року. Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). При цьому, у зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).

Згідно зі статтею 166 Податкового кодексу України платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

Навчальний рік триває 12 місяців, розпочинається, як правило, 01 вересня. Семестр – це половина навчального року у вищих навчальних закладах. Отже, до навчального року включаються місяці календарного року наступного за звітним.

Враховуючи викладене вище, оскільки до податкової знижки за звітний календарний рік дозволено включати суми витрат, понесених платником податку за навчання протягом звітного податкового року, а відповідно до умов договору (контракту) про надання освітньої послуги (навчання) платником здійснюється оплата за місяці навчального року, який включає місяці календарного року наступного за звітним, одним платіжним документом (квитанцією), при включенні до податкової знижки за звітний рік слід враховувати суму витрат (частину) у розрахунку за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного податкового року. Решта суми, сплаченої за таким платіжним документом (квитанцією), може бути включена платником податку при реалізації права на податкову знижку у наступному році.

Фізична особа-підприємець позбавляється статусу платника єдиного внеску з дати державної реєстрації припинення підприємницької діяльності

Фізична особа-підприємець позбавляється статусу підприємця з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності цією фізичною особою, а отже і позбавляється статусу платника єдиного внеску.

Таким чином, останнім періодом, за який необхідно сплатити єдиний внесок, буде період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності такої фізичної особи.

У разі припинення діяльності фізичні особи-підприємці та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов'язані подати самі за себе Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (далі - Звіт) із зазначенням типу форми «ліквідаційна», де останнім звітним періодом буде період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

Термін сплати зобов’язань, визначених фізичною особою-підприємцем або особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, у Звіті з позначкою «ліквідаційний», настає в день подання такого Звіту, відповідно єдиний внесок необхідно сплатити до дати подання Звіту включно.

Крім цього, зняття з обліку фізичних осіб-підприємців, у тому числі тих, які обрали спрощену систему оподаткування, здійснюється органами фіскальної служби на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором, а осіб, які провадять незалежну професійну діяльність – за їхньою заявою, після проведення передбачених законодавством перевірок платників, звірення розрахунків та проведення остаточного розрахунку.

З цим роз’ясненням можна ознайомитись у листі ДФС України від 30.12.2016р. № 41658/7/99-99-13-02-01-17.

 

Оподаткування спадщини та подарунків, отриманих з 1 січня 2017 року

25.03.2017 набрав чинності Закон України від 23.02.2017 №1910-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування спадщини» (далі – Закон №1910).

Зазначеним Законом, зокрема, спрощено оформлення спадщини для найближчих родичів спадкодавця, які з 1 січня 2017 року мають право на спадкування. Так, встановлено, що за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб оподатковуються об’єкти спадщини, які успадковуються не тільки членами сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення, але й об’єкти спадщини, що успадковуються членами сім’ї другого ступеня споріднення.

Відповідно до п.п.14.1.263 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) з урахуванням змін, внесених Законом №1910, членами сім’ї фізичної особи другого ступеня споріднення для цілей розділу IV «Податок на доходи фізичних осіб» ПКУ вважаються її рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки.

Аналогічні зміни внесені і до порядку оподаткування подарунків, оскільки вони оподатковуються згідно з правилами, встановленими для оподаткування спадщини. Тобто, подарунки від родичів першого та другого ступеня споріднення будуть також оподатковуватися за нульовою ставкою.

Разом з цим, доходи у вигляді дарунка, нараховані (виплачені, надані) платнику податку юридичною особою або фізичною особою – підприємцем, оподатковуються на загальних підставах, передбачених ПКУ для оподаткування додаткового блага, тобто за ставкою 18%.

Водночас, Законом №1910 встановлено, що у разі спадкування будь-яких об’єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою, оціночна вартість таких об’єктів з метою оподаткування не визначається.

Якщо об’єкти, подаровані платнику податку, оподатковуються за нульовою ставкою, оціночна вартість таких об’єктів з метою оподаткування не визначається.

В інших випадках отримання доходів у вигляді об’єктів спадщини/дарунків об’єктом оподаткування є оціночна вартість таких об’єктів спадщини/дарунків, визначена згідно із законом (п.174.8 ст.174 ПКУ).

Відповідно до п.1 розділу II «Прикінцеві положення» Закону №1910 він застосовується до доходів, отриманих починаючи з 1 січня 2017 року платником податків у вигляді спадщини/дарунка.

Закон №1910 опубліковано у газеті «Голос України» від 24.03.2017 №54.

Оподаткування ПДФО подарунка, отриманого фізичною особою від юридичної особи

Згідно з п.п. 14.1.54 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI (далі – ПКУ) дохід з джерелом їх походження з України - будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України (включаючи виплату (нарахування) винагороди іноземними роботодавцями), її континентальному шельфі, у виключній (морській) економічній зоні.

Відповідно до п.п. «е» п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий платником податку як додаткове благо (крім випадків, передбачених ст. 165 ПКУ) у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни, а також суми, знижки звичайної ціни (вартості) товарів (робіт, послуг), індивідуально призначеної для такого платника податку.

Підпунктом 14.1.47 п. 14.1 ст. 14 ПКУ встановлено, що додаткові блага – це кошти, матеріальні чи нематеріальні цінності, послуги, інші види доходу, що виплачуються (надаються) платнику податку податковим агентом, якщо такий дохід не є заробітною платою та не пов’язаний з виконанням обов’язків трудового найму або не є винагородою за цивільно-правовими договорами (угодами), укладеними з таким платником податку (крім випадків, прямо передбачених нормами розділу IV ПКУ).

Якщо додаткові блага надаються у негрошовій формі, сума податку об’єкта оподаткування обчислюється за правилами, визначеними п. 164.5 ст. 164 ПКУ (п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 ПКУ).

Водночас, п.п. 165.1.39 п. 165.1 ст. 165 ПКУ встановлено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань), якщо їх вартість не перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року (у 2017 році – 800,0 грн.), за винятком грошових виплат у будь-якій сумі.

Отже, вартість подарунку, отриманого платником податку - фізичною особою від юридичної особи, включається до загального місячного оподатковуваного доходу такого платника як додаткове благо та оподатковується за ставкою 18 відсотків у джерела виплати, з урахуванням вимог п.п.165.1.39 п. 165.1 ст.165 ПКУ.

Термін сплати податку на доходи та військового збору, зазначених у декларації

 

У податковій декларації про майновий стан і доходи громадяни відображають суму отриманого доходу за звітний рік, суму сплаченого протягом року податку, та визначають податкове зобов'язання з податку на доходи та військового збору.

Військовий збір розраховується фізичними особами самостійно за ставкою 1,5 відсотки об’єкта оподаткування.

Сума податку на доходи та військового збору, зазначена у податковій декларації за минулий 2016 рік, сплачується громадянами самостійно до 1 серпня наступного року.

Затверджено форму заяви про внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру отримувачів бюджетної дотації

З 1 січня 2017 року для сільськогосподарських товаровиробників скасовано спеціальний режим оподаткування ПДВ у сфері сільського, лісового господарства і рибальства, а державна підтримка надається у вигляді дотацій із бюджету.

З метою отримання бюджетної дотації сільгоспвиробнику необхідно бути зареєстрованим у Реєстрі отримувачів бюджетної дотації, шляхом подання заяви за формою № 1-РОБД.

Заява з позначкою "Внесення" заповнюється та подається в електронній формі або у паперовому вигляді у місяці, який передує початку податкового періоду, з якого особа матиме право на отримання бюджетної дотації, та протягом п'яти календарних днів після закінчення граничного строку подання податкової звітності з ПДВ, встановленого для місячного податкового (звітного) періоду. Розглядається контролюючим органом за місцем обліку особи як платника ПДВ.

Кількість видів діяльності не може перевищувати кількості видів діяльності, визначених у п. 16 прим 1.3 р. V прим 1 Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України».

Для внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру питома вага вартості сільськогосподарських товарів має становити не менше 75% вартості всіх товарів, поставлених ним протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно.

Для новоутвореного сільськогосподарського товаровиробника, який провадить господарську діяльність менш як 12 календарних місяців, питома вага сільськогосподарських товарів розраховується за результатами кожного окремого звітного періоду.

З метою розрахунку питомої ваги сільськогосподарських товарів до складу основної діяльності не включаються оподатковувані операції з постачання основних засобів, що перебували у складі основних засобів не менше 12 послідовних звітних періодів сукупно, якщо такі операції не були постійними і не становили окремої підприємницької діяльності.

Форма заяви про внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру отримувачів бюджетної дотації та пояснення до заяви затверджено наказом МФУ від 23.02.2017 року №275 "Про затвердження форм заяв про внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру отримувачів бюджетної дотації та про зняття сільськогосподарського товаровиробника з реєстрації як отримувача бюджетної дотації".

 

Затверджено Порядок використання коштів для часткової компенсації вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва

Одержувачами бюджетних коштів для часткової компенсації вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва є юридичні особи та фізичні особи - підприємці, основною діяльністю яких є постачання сільськогосподарських товарів (за визначенням, наведеним у п. 2.15 ст. 2 Закону України "Про державну підтримку сільського господарства України"), вироблених ними на власних або орендованих основних засобах, за умови, що питома вага вартості таких сільськогосподарських товарів становить не менше 75% вартості всіх товарів, поставлених такими юридичними та фізичними особами протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно.

Бюджетні кошти спрямовуються на забезпечення сільськогосподарських товаровиробників вітчизняною технікою та обладнанням для агропромислового комплексу шляхом здійснення часткової компенсації вартості техніки та обладнання, придбаних у виробників та/або їх дилерів.

Перелік техніки та обладнання, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів формується комісією, яка утворюється Мінекономрозвитку.

Часткова компенсація надається сільськогосподарським товаровиробникам на безповоротній основі у розмірі 20% вартості техніки та обладнання (без урахування ПДВ), зазначеної в акті приймання-передачі та інших документах, що підтверджують оплату через державний банк і придбання до 1 грудня поточного року техніки та обладнання.

Вартість техніки та обладнання, придбаних після 1 грудня поточного року, підлягає частковій компенсації за рахунок коштів, передбачених у державному бюджеті на наступний рік.

Для отримання часткової компенсації сільськогосподарські товаровиробники подають до державного банку заявки та підтвердні документи щодо придбання техніки та обладнання, а саме:

копію платіжного доручення;

акт приймання-передачі техніки та обладнання;

свідоцтво про державну реєстрацію техніки (якщо техніка підлягає обов'язковій державній реєстрації).

Форма заявки для отримання часткової компенсації визначається Мінагрополітики.

Порядок використання коштів для часткової компенсації вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва затверджений постановою КМУ від 01.03.2017 № 130 (опублікований в газеті «Урядовий кур’єр» від 15.03.2017 №49).

 

На сайті ДФС України розміщено проект наказу МФУ «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, та Переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування»

 

На офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України (www.sfs.gov.ua) у підрозділі «Проекти регуляторних актів» розділу «Діяльність» розміщений проект

наказу МФУ «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, та Переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування»

Проект наказу розроблено відповідно до вимог п. 74.2 ст. 74 та підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України.

Проектом наказу визначено критерії з метою зупинення в Єдиному реєстрі податкових накладних реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування з ознаками ризику та перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Об’єктом контролю є операція з поставки товарів (робіт, послуг), наслідком якої стало подання податкової накладної/розрахунку коригування, які реєструються в ЄРПН.

Визначений об’єкт контролю перевіряється на відповідність критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Згідно Проекту контроль здійснюється у випадку, окрім:

- сума ПДВ зареєстрованих платником податків в ЄРПН податкових накладних у поточному місяці з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування становить менше 50 тис. грн. та керівник такого платника є особою, що займає аналогічну посаду менше ніж у чотирьох платників податків;

- загальна сума сплачених у 2016 році на позабюджетні рахунки до фондів соціального та пенсійного страхування сум єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та до зведеного бюджету податків платником, яким подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в ЄРПН, становить більше 5 млн. грн. (використовується з 01.07.2017 по 01.01.2018);

- відношення суми сплачених на позабюджетні рахунки до фондів соціального та пенсійного страхування сум єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та до зведеного бюджету податків платником, яким подано податкову накладну/розрахунок коригування, до обсягу постачання зареєстрованих платником в ЄРПН податкових накладних за останні 12 місяців становить більше 0,08 та сума ПДВ зареєстрованих платником в ЄРПН податкових накладних у поточному місяці з урахуваннях поданої податкової накладної/розрахунку коригування не перевищує найбільшу місячну суму податку на додану вартість у податкових накладних, зареєстрованих платником в ЄРПН за останні 12 місяців, помножену на 1,3.

 

Якщо безповоротна допомога неприбутковим організаціям перевищує 4% оподатковуваного прибутку попереднього звітного року, платник податку на прибуток здійснює коригування фінансового результату до оподаткування

Фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму коштів або вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг, безоплатно перерахованих (переданих) протягом звітного (податкового) року неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг (крім неприбуткової організації, яка є об’єднанням страховиків), у розмірі, що перевищує 4% оподатковуваного прибутку попереднього звітного року.

До неприбуткових організацій можуть бути віднесені:

бюджетні установи;

громадські об’єднання, політичні партії, творчі спілки, релігійні організації, благодійні організації, пенсійні фонди;

спілки, асоціації та інші об’єднання юридичних осіб;

житлово-будівельні кооперативи (з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому відповідно до закону здійснено прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку і такий житловий будинок споруджувався або придбавався житлово-будівельним (житловим) кооперативом), дачні (дачно-будівельні), садівничі та гаражні (гаражно-будівельні) кооперативи (товариства);

об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, асоціації власників жилих будинків;

професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок, а також організації роботодавців та їх об’єднання;

сільськогосподарські обслуговуючі кооперативи, кооперативні об’єднання сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів;

інші юридичні особи, діяльність яких відповідає вимогам цього пункту.

Зазначена нормам передбачена згідно з п.п. 133.4.6 ст. 133 та п.п. 140.5.9 ст. 140 Податкового кодексу України.

 

На офіційному сайті ДФС розміщено проект наказу МФУ «Про затвердження Порядку роботи Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації»

На офіційному web-порталі ДФС України (www.sfs.gov.ua) у підрозділі «Проекти регуляторних актів» розділу «Діяльність» розміщено проект наказу МФУ «Про затвердження Порядку роботи Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації».

Проект наказу розроблено відповідно до вимог п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України.

Проектом наказу визначено порядок роботи комісії з метою прийняття рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Комісією ДФС розглядаються письмові пояснення та/або копії документів, подані платником ПДВ до контролюючого органу відповідно до п.п. 201.16.2 ст. 201 Податкового кодексу України.

Комісія ДФС може перевірити подані платником податку копії документів на їх достовірність та законність шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отриманні з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, в т.ч. електронні, одержані від інших платників податків, засобів масової інформації, тощо).

Рішення Комісії ДФС про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або про відмову в такій реєстрації, складається за формою згідно додатку 1 до цього Порядку, підписується, реєструється та надсилається платнику ПДВ у порядку, встановленому ст. 42 Податкового Кодексу України, протягом п’яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до п.п. 201.16.2 ст. 201 Податкового кодексу України.

Комісія ДФС у день прийняття рішення вносить відповідний запис до ЄРПН про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування або відмову в такій реєстрації.

 

 

ГУ ДФС у Запорізькій області

 

Просмотров: 308 | Добавил: kolyaka | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Вторник, 24.10.2017, 14:16
Приветствую Вас Гость

Поиск

Календарь

«  Апрель 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Архив записей

Наш опрос

Оцените мой сайт
Всего ответов: 50

Друзья сайта

  • Асамблея ГО МСБУ
  • Политическая партия "Новая жизнь"
  • Верховна Рада України
  • Офіційний портал Запорізької міської влади
  • ТОВАРИСТВО ПІДПРИЄМЦІВ "КРАЙ"
  • Статистика


    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0