Запорожский Городской Союз Предпринимателей "Ника"

Главная » 2013 » Август » 14 » Відповіді на запитання, які розглядалися на засіданні "круглого столу" 09 серпня 2013 року
17:33
Відповіді на запитання, які розглядалися на засіданні "круглого столу" 09 серпня 2013 року

Відповіді на запитання, які розглядалися на засіданні "круглого столу" 09 серпня 2013 року

 

 

 Чи необхідно приватним підприємцям мати підтверджуючі документи на придбання товарів (робіт, послуг)?

 

Обов'язок ведення платниками податків обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподатковування або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків і зборів визначений статтею  44 Податкового кодексу України.  Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Крім того  платники податків зобов’язані  забезпечити зберігання зазначених документів, а також документів, пов'язаних з виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не менше 1095 днів з дня подання податкової звітності,  для складання якої використаються зазначені документи.

У разі втрати, пошкодження або дострокового знищення первинних документів платник податків зобов'язаний у п'ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити  територіальний  орган  Головного управління Міндоходів  України або  митний орган, яким було здійснено митне оформлення відповідної митної декларації.

Також платник податків зобов'язаний відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до  відповідного контролюючого органу.

Таким  чином,  фізичні особи – підприємці   незалежно від способу оподаткування  одержаних доходів,  тобто підприємці як загальної так і спрощеної системи оподаткування,    зобов’язані мати  підтверджуючі документи щодо придбання товарів (робіт, послуг), які використовуються у підприємницькій діяльності.

 

 

Щодо включення до складу податкового кредиту сум ПДВ (у разі сплати до бюджету таких сум) при здійсненні зміни митної вартості імпортованих товарів на підставі рішення митного органу

 

         «Згідно із п.201.12 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) у разі ввезення товарів на митну територію України документом, що посвідчує право на віднесення сум податку до податкового кредиту, вважається митна декларація, оформлена відповідно до вимог законодавства, яка підтверджує сплату податку.

         Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог ст.201 ПКУ) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими п.201.11 ст.201 ПКУ (п.198.6 ст.198 ПКУ).

         Митні органи є контролюючими органами, зокрема, щодо податку на додану вартість, інших податків, які відповідно до податкового законодавства справляються у разі ввезення (пересилання) товарів і предметів на митну територію України (пп.41.1.2 п.41.1 ст.41 ПКУ).

         Враховуючи зазначене, у разі якщо на підставі рішення митного органу зменшено (збільшено) суму ПДВ, що сплачена платником податку при імпорті товарів та задекларована в митній декларації, то такий платник податку повинен відповідно збільшити (зменшити) суму ПДВ, що відноситься до податкового кредиту, в податковій звітності за той податковий період, в якому отримано таке рішення».

        

          

 

Митна вартість товарів

 

Митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари (стаття 49 Митного кодексу України від 13.03.2012 № 4495-IV).

Необхідно звернути увагу, що в Митному кодексі України (далі – Кодекс), передбачено розмежування  визначення понять «митна вартість товарів» в залежності від митного режиму:

- ч.4 ст.58 Кодексу, затверджено, що митною вартістю товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до режиму імпорту, є ціна, що фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну, скоригована в разі потреби з урахуванням частини десятої статті 58 Кодексу (тобто з врахуванням складових митної вартості).

           - ч.1 ст. 65 та 66 Кодексу, передбачено,  що митною вартістю товарів, що ввозяться в Україну відповідно до митних режимів, відмінних від режиму імпорту (крім митного режиму транзиту), що вивозяться за межі митної території України є ціна товару, зазначена у рахунку-фактурі чи рахунку-проформі.

Митна вартість товарів, що ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, а також до товарів, що ввозяться на митну територію України та поміщуються в митні режими, відмінні від режиму імпорту (крім митного режиму транзиту) зі справлянням митних платежів, визначається відповідно до методів визначення митної вартості та правил (порядку) їх застосування, затверджених в главі 9 та статтях 57-64 Митного кодексу України.

Кодекс чітко визначає основний метод визначення митної вартості – перший метод: за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються (вартість операції).

Вартість можна визначати і за допомогою другорядних методів: за ціною договору щодо ідентичних товарів; за ціною договору щодо подібних (аналогічних) товарів; на основі віднімання вартості; на основі додавання вартості (обчислена вартість); резервний метод.

Другорядні методи застосовуються лише у разі, якщо митна вартість товарів не може бути визначена шляхом застосування попереднього методу

Митна вартість товарів, що переміщуються через митний кордон України, відповідно до статті 51 Митного кодексу України визначається декларантом відповідно до норм Кодексу.

Згідно статті 52 Кодексу заявлення митної вартості товарів здійснюється декларантом або уповноваженою ним особою під час декларування товарів у порядку, встановленому главою 8 розділу ІІІ та розділом VIII Кодексу.

Відповідно до статті 53 Кодексу, декларант подає митному органу документи, що підтверджують заявлену митну вартість товарів і обраний метод її визначення. Декларант або уповноважена ним особа, які заявляють митну вартість товару зобов’язані подавати митному органу достовірні відомості про визначення митної вартості, які повинні базуватися на об’єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню (ст. 52 Кодексу).

Безпосередній контроль за правильністю визначення митної вартості товарів здійснює митний орган згідно з положеннями Митного кодексу України (ст. 54).

З метою здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів митний орган має право упевнитися в достовірності або точності будь-якої заяви, документа чи розрахунку, поданих для цілей визначення митної вартості; у випадках встановлених Кодексом, письмово запитувати від декларанта або уповноваженої ним особи додаткові документи та відомості, якщо це необхідно для прийняття рішення про визначення заявленої митної вартості; здійснювати коригування заявленої митної вартості товарів.

Процедура контролю правильності визначення митної вартості товарів ґрунтується на положеннях Угоди про застосування статті VII Генеральної угоди про тарифи й торгівлю 1994 року і не суперечить світовим та європейським стандартам.

 

 

Актуальні питання щодо митного оформлення товарів під час здійснення імпортних операцій

 

Всі товари, присутні на ринку України, які надійшли з іноземних держав, в обовязковому порядку підлягають митному контролю. Тобто будь-який товар, що перетинає кордон, має бути належним чином задекларований, що передбачає заявлення точних відомостей про товари, мету їх переміщення, відомостей, що підтверджують дотримання встановлених законодавством заборон та обмежень. Як правило, декларування передбачає подання митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа встановленої форми.

Таким чином, усі товари, які переміщуються через митний кордон України, підлягають митному контролю.

Важливою складовою митного контролю є відповідність товару вимогам чинного законодавства. Такий контроль передбачає: обмеження та заборону надання продукції на ринку; вилучення продукції з обігу; вжиття інших заходів.

Відомий є той факт, що у сфері господарювання застосовуються технічні регламенти; стандарти; кодекси усталеної практики; класифікатори; технічні умови.

У разі, якщо під час здійснення митного контролю виявлено, що той чи інший товар не відповідає встановленим законами вимогам, зокрема продукції, що є об'єктами технічних регламентів, негайно вживаються всі необхідні заходи, в тому числі шляхом вилучення її з обігу, інші обмежувальні заходи.

Технічний регламент, метою якого є захист життя та здоров'я людини, представляє собою закон або нормативно-правовий акт, у якому визначено характеристики продукції та відповідні вимоги, дотримання яких є обов'язковим.

Товари, що переміщуються через митний кордон України, крім митного контролю, можуть підлягати державному санітарно-епідеміологічному, ветеринарно-санітарному, фітосанітарному, екологічному та радіологічному контролю.

Митне оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України, завершуються тільки після проведення встановлених законами України для кожного товару зазначених видів контролю.

Що стосується документів, які подаються до митного оформлення з метою випуску у вільний обіг на митній території України.

Разом з митною декларацією митному органу подаються обов’язково рахунок або інший документ, який визначає вартість товару, та, у випадках, встановлених Митним кодексом України, декларація митної вартості.

Можуть подаватись залежно від виду транспорту:

документи на транспортний засіб,

транспортні (перевізні) документи,

під час прибуття товарів у пункт пропуску через державний кордон України надаються документи (відомості) або їх реквізити, у тому числі засобами інформаційних технологій (або у вигляді електронного документа), які підтверджують дотримання заборон та/або обмежень згідно із законами України щодо пропуску товарів через митний кордон України,

інші документи, передбачені Митним кодексом України.

Документи можуть надаватись в паперовій або електронній формі.

Митним кодексом України передбачено попереднє інформування митниці про ввезення товарів на митну територію України у вигляді попередньої митної декларації, яка надає право на переміщення таких товарів через митний кордон України.

Розміщення в митний режим імпорт (випуск для вільного обігу) здійснюється на підставі  митної декларації, заповненої у звичайному порядку – це митна декларація, що містить обсяг відомостей (даних), достатній для завершення митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення у заявлений митний режим.

Якщо попередня митна декларація містить лише відомості, достатні для ввезення товарів, транспортних засобів комерційного призначення на митну територію України та забезпечення їх доставки до митного органу призначення, або після оформлення попередньої митної декларації змінюються заходи нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, для випуску товарів декларантом або уповноваженою ним особою подається додаткова декларація.

При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії.

Електронне декларування здійснюється з використанням електронної митної декларації, засвідченої електронним цифровим підписом, та інших електронних документів або їх реквізитів у встановлених законом випадках.

Митна декларація та інші документи, подання яких митним органам передбачено цим Кодексом, оформлені на паперовому носії та у вигляді електронних документів, мають однакову юридичну силу.

Про завершення митного оформлення у разі подання митної декларації на паперовому носії свідчить проставлений у митній декларації на всіх її аркушах відбиток особистої номерної печатки посадової особи підрозділу митного оформлення, яка завершила митне оформлення.

Оформлена електронна митна декларація за допомогою автоматизованої системи митного оформлення перетворюється у візуальну форму, придатну для сприйняття її змісту людиною, у форматі, що унеможливлює у подальшому внесення змін до неї, засвідчується електронним цифровим підписом посадової особи митного органу, яка завершила митне оформлення, та надсилається декларанту або уповноваженій ним особі.

На товаросупровідних та товарно-транспортних документах проставляються відбитки особистої номерної печатки тільки у разі їх подання на паперовому носії.

За письмовим зверненням осіб, зазначених у графах 2, 8, 9, 14, а також у випадках, передбачених законодавством, митний орган (підрозділ митного органу) засвідчує ксерокопії оформлених 0000000аркушів митної декларації на паперовому носії або копії оформлених електронних митної декларації на папері.

Для засвідчення ксерокопій оформлених аркушів митної декларації на паперовому носії, за якими оформлено транспортні засоби, складові частини, що мають ідентифікаційні номери та підлягають державній реєстрації, письмове звернення не вимагається.

 Копія електронної митної декларації на папері являє собою засвідчене посадовою особою митного органу візуальне подання на папері оформленої митним органом електронної митної декларації, відображеної у форматі *.xps.

Засвідчення здійснюється шляхом проставлення посадовою особою митного органу у верхній частині лицьового боку кожного аркуша ксерокопії митної декларації на паперовому носії або роздрукованої на папері копії електронної митної декларації відмітки "Копія. Згідно з оригіналом", особистого підпису, ініціалів і прізвища, дати засвідчення копії та відбитка особистої номерної печатки.

 

 

Просмотров: 957 | Добавил: kolyaka | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Четверг, 28.03.2024, 20:28
Приветствую Вас Гость

Поиск

Календарь

«  Август 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Архив записей

Наш опрос

Оцените мой сайт
Всего ответов: 54

Друзья сайта

  • Асамблея ГО МСБУ
  • Политическая партия "Новая жизнь"
  • Верховна Рада України
  • Офіційний портал Запорізької міської влади
  • ТОВАРИСТВО ПІДПРИЄМЦІВ "КРАЙ"
  • Статистика


    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0