Запорожский Городской Союз Предпринимателей "Ника"

Главная » 2016 » Ноябрь » 29 » Відображення нарахованого доходу фізичній особі у податковому розрахунку за формою 1ДФ
22:28
Відображення нарахованого доходу фізичній особі у податковому розрахунку за формою 1ДФ

Відображення нарахованого доходу фізичній особі у податковому розрахунку за формою 1ДФ

Відображення відомостей у розділі I "Суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і суми утриманого з них податку" податкового розрахунку за формою 1ДФ здійснюється наступним чином:

у графі 3а "Сума нарахованого доходу" відображається (за звітний квартал) дохід, який нараховано фізичній особі відповідно до ознаки доходу згідно з довідником ознак доходів, наведеним у додатку до Порядку.

У разі нарахування доходу його відображення у графі 3а є обов'язковим незалежно від того, виплачені такі доходи чи ні.

Нарахований дохід відображається повністю, без вирахування податку на доходи фізичних осіб, суми єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових внесків до Накопичувального фонду, у випадках, передбачених законом, - обов'язкових страхових внесків до недержавного пенсійного фонду, які відповідно до закону сплачуються за рахунок заробітної плати працівника, суми податкової соціальної пільги за її наявності та військового збору (у періоді його справляння).

У графі 3 "Сума виплаченого доходу" відображається сума фактично виплаченого доходу платнику податку податковим агентом.

Зазначений порядок визначений розділом ІІІ «Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку», затвердженого наказом МФУ від 13.01.15 N 4.

Відомості про фізичну особу, якій нараховані доходи у вигляді виграшів (призів) у лотерею, у податковому розрахунку за формою 1ДФ, не зазначаються

Відображення відомостей у розділі II "Оподаткування процентів, виграшів (призів) у лотерею та військовий збір" податкового розрахунку за ф. 1ДФ, зокрема, щодо оподаткування виграшів (призів) у лотерею,  здійснюється наступним чином:

У рядку "Оподаткування виграшів (призів) у лотерею" зазначається: - загальна сума нарахованого доходу у вигляді виграшів (призів) у лотерею; - загальна сума виплаченого доходу у вигляді виграшів (призів) у лотерею; - загальна сума нарахованого податку на доходи фізичних осіб; - загальна сума перерахованого до бюджету податку на доходи фізичних осіб.

Ці відомості відображаються у грошовій формі, вираженій у національній валюті (у гривнях з копійками).

При цьому, відомості про фізичну особу - платника податку, якій нараховані доходи у вигляді виграшів (призів) у лотерею, не зазначаються.

у рядку "Військовий збір" зазначається: - загальна сума нарахованого доходу; - загальна сума виплаченого доходу; - загальна сума нарахованого військового збору; - загальна сума перерахованого до бюджету військового збору.

Ці відомості відображаються у грошовій формі, вираженій у національній валюті (у гривнях з копійками).

Відомості про фізичну особу - платника податку, якій нараховані доходи, з яких утримується військовий збір, не зазначаються.

Зазначений порядок визначений п. 3.11 розділу ІІІ «Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку», затвердженого наказом МФУ від 13.01.15 N 4.

 Водокористувачі - платники рентної плати подають декларацію до кінця звітного (податкового) року, якщо у деяких звітних періодах  відсутній об'єкт оподаткування

Рентна плата за спеціальне використання води не справляється за воду, що використовується для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб населення (сукупності людей, які знаходяться на даній території в той чи інший період часу, незалежно від характеру та тривалості проживання, в межах їх житлового фонду та присадибних ділянок), у тому числі для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та платників єдиного податку.

Під терміном "санітарно-гігієнічні потреби" слід розуміти використання води в туалетних, душових, ванних кімнатах і умивальниках та використання для утримання приміщень у належному санітарно-гігієнічному стані.

Таким чином, в разі використання води виключно для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб підприємство не є платником рентної плати за спеціальне використання води.

Якщо у суб'єкта господарювання, зареєстрованого платником рентної плати, у деяких звітних (податкових) періодах звітного (податкового) року відсутній об'єкт оподаткування у зв'язку з використанням обсягів води у таких періодах виключно для власних питних та санітарно-гігієнічних потреб, то оскільки податкова звітність з рентної плати подається наростаючим підсумком, такий суб'єкт господарювання повинен подавати до контролюючого органу податкову звітність з рентної плати до кінця звітного (податкового) року.

Зазначена норма визначена  пп. 255.4.1 ст. 255 Податкового кодексу України.

За незаповнення у формі N 1ДФ даних про виплату підприємцю доходу застосовується штраф

При заповненні звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку (форма 1-ДФ), у графі 3а "Сума нарахованого доходу" відображається (за звітний квартал) дохід, який нарахований фізичній особі відповідно до ознаки доходу згідно з довідником ознак доходів.

У разі нарахування доходу його відображення у графі 3а є обов'язковим незалежно від того, виплачені такі доходи чи ні.

Довідником ознак доходів встановлено, що дохід, нарахований (виплачений) самозайнятій особі, відображається в податковому розрахунку за формою N 1ДФ з ознакою доходу "157".

Неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов'язань платника податку та/або до зміни платника податку тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 510 гривень.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 1020 гривень.

Отже, неподання податковим агентом податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь фізичної особи - підприємця, є порушенням порядку подання інформації про фізичних осіб - платників податків, і до такого податкового агента застосовуються вищезазначені штрафні санкції.

Зазначена норма передбачена п. 119.2 ст. 119 Податкового кодексу України, розділом ІІІ «Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку», затвердженого наказом МФУ від 13.01.15 №4 та роз’яснена листом ДФС України від 21.09.2016 р. N 20544/6/99-99-13-01-01-15.

Найманий працівник - підприємець має право на податкову соціальну пільгу

Платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги.

Податкова соціальна пільга застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень (у 2016 році – 1930 грн.).

Податкова соціальна пільга не може бути застосована, зокрема, до доходів платника податку, інших ніж заробітна плата та доходу самозайнятої особи від провадження підприємницької діяльності, а також іншої незалежної професійної діяльності.

Тобто, податкова соціальна пільга не застосовується до доходу від провадження підприємницької діяльності, а до заробітної плати, при дотриманні вимог, визначених Податковим кодексом, застосовується.

Отже, роботодавець (податковий агент) має право застосовувати податкову соціальну пільгу до доходу найманого працівника у вигляді зарплати,  навіть якщо працівник одночасно зареєстрований підприємцем та здійснює підприємницьку (іншу незалежну професійну) діяльність.

Зазначена норма передбачена п. 169.1; п.п. 169.2.3; п.п. 169.4.1 ст. 169  Податкового кодексу України.

Для суб'єктів державного сектору затверджено нові типові форми з обліку та списання основних засобів

МФУ наказом від 13.09.2016  № 818 "Про затвердження типових форм з обліку та списання основних засобів суб'єктами державного сектору та порядку їх складання", затвердив оновлені типові форми з обліку та списання основних засобів суб'єктами державного сектору.

Наказом №818 затверджено 15 типових форм первинної документації для обліку надходжень, руху та списання основних засобів.

Нові форми застосовуються при здійсненні обліку та списанні основних засобів суб'єктами державного сектору, до яких належать: розпорядники бюджетних коштів, Державна казначейська служба України та фонди загальнообов'язкового державного соціального і пенсійного страхування.

Наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування (опублікований в «Офіційному віснику України» №85 від 04.11.2016 р.).

Оподаткування ПДВ операцій з постачання товарів/послуг під забезпечення боргових зобов'язань покупця аграрною розпискою

Якщо в рамках обігу аграрних розписок (товарних та фінансових) відбувається одна з подій - або відвантаження товару (та, відповідно, отримання аграрної розписки), або оплата вартості товарів, що будуть відвантажені в подальшому (та боргові зобов'язання, за якими оформлюються аграрною розпискою), у платника ПДВ на дату події, що відбулась раніше ("перша подія"), виникають податкові зобов'язання з ПДВ за вказаною операцією.

При цьому база оподаткування ПДВ за такими операціями визначається відповідно до п. 189.7 ст. 189 Податкового кодексу України,  виходячи з договірної вартості, визначеної в порядку, встановленому п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України, без урахування дисконтів або інших знижок.

У разі передачі (відступлення) аграрної розписки попереднім кредитором за аграрною розпискою (особою, що здійснює передачу аграрної розписки) новому кредитору у платника податку попереднього кредитора за аграрною розпискою (особи, що здійснює передачу аграрної розписки) виникає обов'язок щодо нарахування податкових зобов'язань з ПДВ за правилами, визначеними п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу України.

Зазначений порядок роз’яснено листом ДФС України від 06.10.2016 № 32818/7/99-99-15-03-02-15.

У бюджетних установ - платників ПДВ на суму відшкодування витрат на утримання наданого в оренду нерухомого майна, ПДВ не нараховується

До бази оподаткування ПДВ включаються вартість товарів/послуг, які постачаються (за виключенням суми компенсації на покриття різниці між фактичними витратами та регульованими цінами (тарифами) у вигляді виробничої дотації з бюджету та/або суми відшкодування орендодавцю - бюджетній установі витрат на утримання наданого в оренду нерухомого майна, на комунальні послуги та на енергоносії), та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку.

Отже, якщо орендодавцем виступає бюджетна установа, то кошти, що отримуються від орендаря у вигляді відшкодування витрат на оплату комунальних послуг та спожитої електричної енергії, не включаються до бази оподаткування ПДВ орендодавця.

Зазначена норма визначена п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України та роз’яснена листом ДФС України від 23.09.2016 р. N 31390/7/99-99-12-02-01-17.

Участь підприємства у тендерних процедурах оподатковується ПДВ на загальних підставах

Від оподаткування ПДВ звільняються операції з постачання державних платних послуг фізичним або юридичним особам органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, а також іншими особами, уповноваженими такими органами або законодавством надавати зазначені послуги, обов'язковість отримання (надання) яких установлюється законодавством, включаючи плату за реєстрацію, видачу ліцензії, сертифікатів у вигляді зборів, державного мита тощо.

Участь підприємств у тендері не є законодавчо встановленим обов'язком, а визначається учасником тендеру самостійно та на добровільних засадах.

Оскільки, операції з постачання оператором послуг в межах проведення процедур закупівель (тендерних процедур) не є операціями з постачання державних платних послуг, то такі опекрації оподатковуються  ПДВ на загальних підставах.

Зазначена норма визначена п.п. 197.1.18 ст. 197 Податкового кодексу України та роз’яснена листом ДФС України від 06.10.2016 р. N 21765/6/99-99-15-03-02-15.

 Чи має право на податкову знижку військовослужбовець, який отримує грошове забезпечення?

     Податковий кодекс України, який регламентує порядок оподаткування доходів фізичних осіб, у тому числі військовослужбовців, не передбачає звільнення від обкладання податком на доходи фізичних осіб грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями у зв’язку з виконанням обов’язків несення служби, крім сум грошового або майнового утримання чи забезпечення військовослужбовців строкової служби (у тому числі осіб, що проходять альтернативну службу), передбачених законом, які виплачуються з бюджету чи бюджетною установою (п.п.165.1.10 п.165.1 ст.165 ПКУ).

     При цьому, згідно з п. 168.5 ст.168 ПКУ суми податку на доходи фізичних осіб, що утримуються з грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями, особами рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, Державної кримінально-виконавчої служби України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, державної пожежної охорони, органів і підрозділів цивільного захисту, податкової міліції у зв’язку з виконанням обов’язків несення служби, спрямовуються виключно на виплату рівноцінної та повної компенсації втрат доходів цієї категорії громадян.

     Відповідно до п.п. 14.1.170 п. 14.1 ст. 14 ПКУ податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку - резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів - фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених ПКУ.
     Заробітна плата – це основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом п.п. 14.1.48 п.14.1 ст.14 ПКУ.

     Порядок застосування податкової знижки передбачений ст.166 ПКУ.
     Згідно з п.п. 166.4.2 п. 166.4 ст. 166 ПКУ передбачено, що загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку в звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ.

     Враховуючи викладене, військовослужбовець, який отримує грошове забезпечення, не має права на застосування податкової знижки.

    Право на податкову знижку має фізична особа, яка є найманою особою, виключно до доходів, одержаних протягом року у вигляді заробітної плати.

 

 

Чи застосовується податкова соціальна пільга до суми допомоги, яка виплачується за лікарняними листами?


     Враховуючи те, що сума виплат у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності (лікарняні) розглядається як заробітна плата платника податку, то у разі її не перевищення граничного розміру загального місячного оподаткованого доходу від одного працедавця у вигляді заробітної плати, який передбачений нормами пп. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 Податкового кодексу України, найманий працівник має право на податкову соціальну пільгу.

 

 

Чи застосовується податкова соціальна пільга у місяці звільнення фізичної особи?


     Відповідно до пп. 169.3.4 п. 169.3 ст. 169 розділу IV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI, податкова соціальна пільга надається з урахуванням останнього місячного податкового періоду, в якому платник податку був звільнений з місця роботи.

Чи застосовується податкова соціальна пільга до суми допомоги, яка виплачується за лікарняними листами?

     Враховуючи те, що сума виплат у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності (лікарняні) розглядається як заробітна плата платника податку, то у разі її не перевищення граничного розміру загального місячного оподаткованого доходу від одного працедавця у вигляді заробітної плати, який передбачений нормами пп. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 Податкового кодексу України, найманий працівник має право на податкову соціальну пільгу.

Чи необхідно платникам податків щорічно подавати заяву про застосування податкової соціальної пільги?

         Відповідно до пп. 169.2.1 п. 169.2 ст. 169 Податкового кодексу України податкова соціальна пільга застосовується до нарахованого платнику податку місячного доходу у вигляді заробітної плати тільки за одним місцем його нарахування (виплати).

       Згідно із пп. 169.2.2 п. 169.2 ст. 169 ПКУ платник податку подає роботодавцю заяву про самостійне обрання місця застосування податкової соціальної пільги (далі - заява про застосування пільги).
       Податкова соціальна пільга починає застосовуватися до нарахованих доходів у вигляді заробітної плати з дня отримання роботодавцем заяви платника податку про застосування пільги та документів, що підтверджують таке право. Роботодавець відображає у податковій звітності всі випадки застосування або незастосування податкової соціальної пільги згідно з отриманими від платників податку заявами про застосування пільги, а також заявами про відмову від такої пільги.

       Враховуючи вищевикладене, нормами ПКУ не передбачено щорічне подання заяви про застосування пільги.

        При цьому, якщо у платника податків виникає право на застосування податкової соціальної пільги з інших підстав ніж тих, які були зазначені у попередній заяві, то такий платник повинен надати нову заяву з відповідними підтверджуючими документами.

 

ГУ ДФС у Запорізькій області

Просмотров: 159 | Добавил: kolyaka | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Вторник, 24.10.2017, 14:13
Приветствую Вас Гость

Поиск

Календарь

«  Ноябрь 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

Архив записей

Наш опрос

Оцените мой сайт
Всего ответов: 50

Друзья сайта

  • Асамблея ГО МСБУ
  • Политическая партия "Новая жизнь"
  • Верховна Рада України
  • Офіційний портал Запорізької міської влади
  • ТОВАРИСТВО ПІДПРИЄМЦІВ "КРАЙ"
  • Статистика


    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0