Запорожский Городской Союз Предпринимателей "Ника"

Главная » 2013 » Сентябрь » 17 » Податок на доходи фізичних осіб
17:42
Податок на доходи фізичних осіб

Податок на доходи фізичних осіб

Дітям за призові місця в конкурсі виплачується грошова винагорода. Чий податковий номер має вказувати організатор конкурсу – юридична особа у ф. № 1ДФ: дитини чи її батьків?

Згідно із пп. 3.1.13 Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом ДПАУ від 24.12.2010 р. № 1020, у графі 2 «Податковий номер або серія та номер паспорта» відображається реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта фізичної особи (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті), про яку надається інформація в податковому розрахунку.

Отже, оскільки у формі № 1ДФ вказується податковий номер (або серія і номер паспорта) виключно того платника ПДФО, стосовно якого така форма подається, то ключовим моментом для надання відповіді на поставлене запитання є визначення статусу дитини в розглядуваних податкових відносинах. Тобто необхідно визначити, хто в даному випадку виступатиме платником ПДФО: безпосередньо дитина чи її батьки.

У ст. 67 та 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов’язаний неухильно додержуватися Конституції та законів України, сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Згідно із ст. 24 Конституції всі громадяни є рівними перед законом і не може бути привілеїв чи обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.

Згідно з п. 162.1 ПКУ платниками ПДФО є:

– фізична особа – резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи;

– фізична особа – нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні;

– податковий агент.

Хоча в ПКУ і міститься визначення поняття «фізична особа – резидент», це не допоможе нам в пошуку відповіді на поставлене питання, оскільки таке визначення направлене на розкриття поняття «резидент», а не «фізична особа». Водночас, ПКУ не розкриває зміст поняття «фізична особа», тому його відповідно до п. 5.3 ПКУ слід використовувати у значенні, встановленому іншими законами. Таким законом є ЦКУ, згідно із ст. 24 якого фізичною особою вважається людина як учасник цивільних відносин.

Визначити співвідношення понять «фізична особа» та «дитина» допоможе Сімейний кодекс України, відповідно до ч. 1 ст. 6 якого правовий статус дитини має фізична особа до досягнення нею повноліття (тобто до вісімнадцяти років).

При цьому ПКУ не містить вікового цензу для платників ПДФО. Більше того, ПКУ передбачає рівні права й обов’язки щодо сплати ПДФО для всіх платників цього податку незалежно від їх віку.

Таким чином, з наведеного вище слідує, що дитина як фізична особа, яка на належній підставі отримала оподатковуваний ПДФО дохід, є платником податку на доходи фізичних осіб. Відповідно, при сплаті ПДФО податковим агентом – юридичною особою у графі 2 ф. № 1ДФ має вказуватись податковий номер такої дитини.

При цьому обов’язок платника податків незалежно від віку здійснити дії щодо своєї реєстрації в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та отримати реєстраційний номер облікової картки платника податків (податковий номер) передбачено положеннями ст. 70 ПКУ. Згідно з п. 70.5 ПКУ фізична особа – платник податків незалежно від віку (як резидент, так і нерезидент), для якої раніше не формувалася облікова картка платника податків та яка не включена до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, зобов’язана особисто або через законного представника чи уповноважену особу подати відповідному органу державної податкової служби облікову картку фізичної особи – платника податків, яка є водночас заявою для реєстрації в такому Державному реєстрі, та пред’явити документ, що посвідчує особу.

Процедура реєстрації фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків деталізована у відповідному Положенні, затвердженому наказом Мінфіну від 06.11.2012 р. № 1147. В п. 5 р. VII цього Положення передбачено, що облікові картки фізичних осіб у віці до шістнадцяти років або неповнолітніх осіб, які ще не отримали паспорта, подаються одним із батьків (усиновителем, опікуном, піклувальником) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного із батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника).

Документ, що засвідчує реєстрацію дітей у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, згідно з п. 14 р. VII цього Положення також видається одному із батьків (усиновителю, опікуну, піклувальнику) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного з батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника).

Дитина, яка вже отримала паспорт, може вчинити такі дії як особисто, так і через законного представника чи уповноважену особу.

З огляду на вищевикладене, організатору конкурсу – податковому агенту перед вчиненням правочину щодо участі дитини у такому заході слід вимагати надання законним представником дитини або нею самою документа, що засвідчує реєстрацію дитини у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків.

Юридична особа – резидент виплачує роялті фізичним особам – нерезидентам. Чи обов'язково в даному випадку потрібно отримати ідентифікаційні номери фізичним особам – нерезидентам? Якщо так, який порядок їх отримання?

Відповідно до пп. «б» п. 176.2  Податкового кодексу України (далі ПКУ), особи, які мають статус податкових агентів, зобов'язані подавати протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку (ф. № 1ДФ) до органу ДПС за місцем свого розташування.

У податкового розрахунку ф. № 1ДФ  відображається реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта фізичної особи (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті).

Отже, податковий розрахунок ф. № 1ДФ (як в електронній версії так і на паперових носіях) має обов'язково містити реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта фізичної особи (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті).

Відповідно до п. 70.5 ПКУ фізична особа – платник податків незалежно від віку (як резидент, так і нерезидент), для якої раніше не формувалася облікова картка платника податків та яка не включена до Державного реєстру, зобов'язана особисто або через законного представника чи уповноважену особу подати відповідному органу державної податкової служби облікову картку фізичної особи – платника податків, яка є водночас заявою для реєстрації в Державному реєстрі, та пред'явити документ, що посвідчує особу.

Згідно з п. 1 р. VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків іноземці та особи без громадянства для реєстрації додають до Облікової картки фізичної особи – платника податків за формою № 1ДР документ, що посвідчує особу (документ, що посвідчує особу, має містити необхідні для реєстрації реквізити, а саме: прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), дату народження, місце народження, місце проживання, громадянство), та засвідчений у встановленому законодавством порядку переклад українською мовою цього документа.

Фізичні особи – іноземці та особи без громадянства подають Облікову картку до органів державної податкової служби в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

Згідно з п. 4 р. VII Положення облікова картка фізичної особи може бути подана через законного представника чи уповноважену особу за наявності документа, що посвідчує особу такого представника, та документа, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням), а також довіреності, засвідченої у нотаріальному порядку, на проведення реєстрації фізичної особи у Державному реєстрі. Для реєстрації іноземців та осіб без громадянства додатково подається засвідчений у встановленому законодавством порядку переклад на українську мову документа, що посвідчує особу іноземця чи особи без громадянства.

Який порядок  надання  Податкового  розрахунку  1ДФ фізичною особою - підприємцем?

Податковий розрахунок подається до органу ДПС за місцезнаходженням податкового агента - юридичної особи або її відокремлених підрозділів чи до органу ДПС за податковою адресою фізичної особи - податкового агента. У разі якщо відокремлений підрозділ юридичної особи не уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати податок до бюджету, податковий розрахунок у вигляді окремої порції за такий підрозділ подає юридична особа до органу ДПС за своїм місцезнаходженням та надсилає копію такого розрахунку до органу ДПС за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу.

Який порядок  заповнення  у Податковому розрахунку 1ДФ реквізита "Працювало у штаті" фізичною особою - підприємцем?

Згідно з пунктом 3 Порядку 1020  у реквізиті  "Працювало у штаті"  проставляється найбільша з місячних за звітний період (на перше число місяця) облікова кількість штатних працівників облікового складу юридичної особи чи самозайнятої фізичної особи. Облікова кількість штатних працівників облікового складу юридичної особи чи самозайнятої фізичної особи визначається відповідно до Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28.09.2005 N 286, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 30.11.2005 за N 1442/11722.

Який порядок  заповнення  у Податковому розрахунку 1ДФ реквізита "Працювало за цивільно-правовими договорами" фізичною особою - підприємцем?

Згідно з пунктом 3 Порядку 1020  у реквізиті   "Працювало за цивільно-правовими договорами" проставляється  кількість працівників за цивільно-правовими договорами у звітному періоді.

Реквізити, передбачені підпунктами 3.1.6 та 3.1.7 цього пункту, заповнюються тільки в разі наявності у юридичної особи чи у самозайнятої фізичної особи найманих працівників. Реквізити, передбачені підпунктами 3.1.6 та 3.1.7 цього пункту, заповнюються тільки для першої порції податкового розрахунку.

Чи  необхідно фізичній особі - підприємцю заповнювати у Податковому розрахунку 1ДФ реквізит «Сума податкового боргу»?

Згідно з положеннями Порядку 1020 клітинки "Сума податкового боргу станом на 01.01.2011" заповнюються у податковому розрахунку, який подається за результатами першого звітного кварталу, протягом якого набирає чинності Кодекс, тобто у податковому розрахунку за I квартал 2011 року. В подальшому  клітинки «Сума податкового боргу»  не заповнюються.

ГУ Міндоходів у Запорізькій облас �она��o;�� �L�ите персональных данных" субъектами отношений, связанных с персональными данными, не зависит от того, зарегистрирована ли у них база персональных данных.

ГСЗПД напоминает, что ст.ст.18839 и 18840 КоАП предусмотрена ответственность за нарушение законодательства о защите персональных данных.

Законом не установлено ограничений периода проведения налоговой проверки

Миндоходов в разъяснении от 06.09.2013 г. напоминает, что согласно пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Налогового кодекса контролирующие органы имеют право проводить в соответствии с законодательством проверки и сверки налогоплательщиков (кроме НБУ), в том числе после проведения процедур таможенного контроля и/или таможенного оформления.

Пунктом 85.2 ст. 85 НК определено, что налогоплательщик обязан предоставить должностным (служебным) лицам контролирующих органов в полном объеме все документы, принадлежащие или связанные с предметом проверки. Такая обязанность возникает у налогоплательщика после начала проверки.

Согласно п. 44.1 ст. 44 НК для целей налогообложения налогоплательщики обязаны вести учет доходов, расходов и других показателей, связанных с определением объектов налогообложения и/или налоговых обязательств, на основании первичных документов, регистров бухгалтерского учета, финансовой отчетности, других документов, связанных с исчислением и уплатой налогов и сборов, ведение которых предусмотрено законодательством.

Также налоговая уведомляет, что действующими нормами законодательства не установлено ограничений относительно периода проведения проверки налогоплательщика органами доходов и сборов.

Таким образом, в случае проведения документальной (плановой, внеплановой) или фактической проверки субъекта хозяйствования по вопросам соблюдения требований налогового и другого законодательства, контроль за соблюдением которого возложен на органы доходов и сборов, налогоплательщик должен предоставить в полном объеме документы, принадлежащие к предмету проверки или связанные с ним, и хранение которых регламентируется действующими нормативно-правовыми актами. При этом денежное обязательство налогоплательщика определяется органом доходов и сборов лишь за определенные НК периоды.

Визначено уповноважених організацій за збір винагороди за використання фонограм і відеограм"

З метою удосконалення системи колективного управління майновими правами суб'єктів авторського права і суміжних прав МОН наказом від 30.08.2013 N 1249 затвердило Порядок визначення уповноважених організацій колективного управління, які здійснюватимуть збирання і розподіл винагороди (роялті) за використання опублікованих з комерційною метою фонограм і відеограм.

Затвердженим Порядком установлюється процедура визначення уповноважених організацій колективного управління (далі - уповноважена організація), які здійснюватимуть збирання і розподіл винагороди (роялті) виробникам фонограм, виробникам відеограм і виконавцям за комерційне використання без їх згоди опублікованих з комерційною метою фонограм, відеограм та їх примірників, а також зафіксованих у них виконань, контроль за правомірним використанням таких фонограм, відеограм, а також процедура скасування наказу щодо визначення організації колективного управління уповноваженою організацією.

Так, організація колективного управління може бути визначена уповноваженою організацією, якщо вона відповідає вимогам, установленим п. 3 Порядку.

Визначення уповноважених організацій здійснює Державна служба інтелектуальної власності України.

Організація колективного управління для визначення її уповноваженою організацією подає до Державної служби відповідну заяву та документи, визначені п. 4 Порядку.

Заява організації колективного управління про визначення її уповноваженою організацією розглядається Державною службою протягом 20 робочих днів з дня подання всіх необхідних документів.

Наказ зареєстровано в Міністерстві юстиції 05 вересня 2013 р. за N 1528/24060 та набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Минсоцполитики рассчитало продолжительность рабочего времени на 2014 год для стандартной пятидневки

Минсоцполитики отметило, что законодательством не установлена единая норма продолжительности рабочего времени на год. Она определяется работодателем самостоятельно и зависит от количества еженедельных рабочих дней и ежедневных рабочих часов, конфигурации выходных дней.

Авторы письма напомнили правила исчисления годовой нормы рабочего времени и привели пример ее расчета на 2014 г. по календарю пятидневной рабочей недели с двумя выходными днями в субботу и воскресенье при одинаковой продолжительности ежедневного рабочего времени за исключением сокращения рабочих дней накануне праздников и выходных.

С такими исходными данными норма рабочего времени на 2014 г. составит при:

– 40-часовой рабочей неделе – 2002,0 ч;

– 39-часовой рабочей неделе – 1957,8 ч;

– 38,5-часовой рабочей неделе – 1932,7 ч;

– 36-часовой рабочей неделе – 1807,2 ч;

– 33-часовой рабочей неделе – 1656,6 ч;

– 30-часовой рабочей неделе – 1506,0 ч;

– 25-часовой рабочей неделе – 1255,0 ч;

– 24-часовой рабочей неделе – 1204,8 ч;

– 20-часовой рабочей неделе – 1004,0 ч;

– 18-часовой рабочей неделе – 903,6 ч (письмо от 04.09.2013 г. № 9884/0/14-13/13).

ЗАКОНОПРОЕКТ про пасажирські авіаперевезення.

Мининфраструктуры усилит контроль за финансами авиаперевозчиков

Ради защиты интересов и прав пассажиров авиакомпаний Министерство инфраструктуры Украины и Государственная авиационная служба подготовили проект Закона "Об особенностях государственного регулирования деятельности авиационных перевозчиков, связанной с перевозкой пассажиров, грузов воздушным транспортом". Документ содержит ряд положений, направленных на усиление контроля за финансовым положением перевозчиков. В частности, законопроектом определяется процедура лицензирования авиаперевозчиков, порядок осуществления госнадзора за их деятельностью и требования к финансовому положению компаний.

Следовательно, лицензию на осуществление хоздеятельности по предоставлению услуг по перевозке пассажиров, грузов воздушным транспортом будет выдавать Госавиаслужба Украины на основании достаточных финансовых ресурсов авиаперевозчика. То есть авиакомпания, чтобы получить лицензию, должна будет предоставить Госавиаслужбе бизнес-планы, бухгалтерскую и статистическую отчетность, информацию о планируемых расходах и прибыли, подробный перечень существующих и предполагаемых источников финансирования, описание акционеров, запланированные отчеты о движении денежных средств и планы ликвидности и т.д.

Среди требований к финансовому положению авиакомпаний - способность покрытия расходов на свою хозяйственную деятельность в течение 3 месяцев без учета дохода от такой деятельности; наличие достаточных активов (настоящих и будущих) для обеспечения своей хозяйственной деятельности в течение следующих 24 месяцев (согласно финансовой отчетности и детального бизнес-плана).

Госконтроль будет обеспечиваться не только путем проверок предприятий. Авиаперевозчиков обяжут ежеквартально присылать в Госавиаслужбу: финансовую отчетность, сведения о кредиторской и дебиторской задолженности, данные о задолженности перед украинскими аэропортами, Украэрорухом, Евроконтролем, а ежегодно - аудиторский отчет. В случае существенных изменений - структуры собственников, реорганизации предприятия, открытие новых рейсов, эксплуатации нового типа воздушных судов - авиакомпании должны будут проинформировать Госавиаслужбу, предоставив соответствующие документы и пересмотренный бизнес-план на следующие 12 месяцев.

Планируется урегулировать вопрос периодичности проверок производителей военного оружия

Минэкономразвития подготовило проект постановления правительства, утверждающего критерии, по которым оценивается степень риска от осуществления хоздеятельности по разработке, изготовлению, реализации, ремонту, модернизации и утилизации вооружения, военной техники, военного оружия и боеприпасов к нему в сфере соблюдения лицензионных условий и определяется периодичность осуществления плановых мероприятий государственного надзора.

Документ предусматривает установление критериев, по которым будет оцениваться степень риска от осуществления субъектом хозяйствования указанного вида деятельности. В частности степень риска будет зависеть от:

- класса опасности вредных веществ, которые используются или образуются во время осуществления субъектом хозяйствования указанного вида деятельности;

- метода извлечения взрывчатого вещества из боеприпасов;

- вида и объемов боеприпасов, подлежащих утилизации;

- численности лиц, которые могут оказаться в эпицентре чрезвычайной ситуации в случае ее возникновения при осуществлении субъектом этой хоздеятельности.

Также на степень риска будет влиять наличие фактов нарушения лицензионных условий осуществления хоздеятельности и продолжительность ее осуществления. Согласно предусмотренным критериям, субъекты хозяйствования могут быть отнесены к одной из трех степеней риска: высокой, средней или незначительной.

Отнесение субъекта хозяйствования к соответствующей группе риска определит периодичность проведения проверок его деятельности:

- для субъектов с высокой степенью риска - не чаще, чем один раз в 1 год;

- со средней степенью риска - не чаще чем один раз в 3 года;

- с незначительной степенью риска - не чаще чем один раз в 5 лет.

При этом следует отметить, что если в течение последних трех лет (но не менее чем за две последние проверки субъекта хозяйствования) не обнаружено фактов нарушения требований лицензионных условий осуществления хоздеятельности, периодичность проведения следующей плановой проверки такого субъекта увеличивается в 1,5 раза.

Просмотров: 1538 | Добавил: kolyaka | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Пятница, 26.04.2024, 00:58
Приветствую Вас Гость

Поиск

Календарь

«  Сентябрь 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Архив записей

Наш опрос

Оцените мой сайт
Всего ответов: 54

Друзья сайта

  • Асамблея ГО МСБУ
  • Политическая партия "Новая жизнь"
  • Верховна Рада України
  • Офіційний портал Запорізької міської влади
  • ТОВАРИСТВО ПІДПРИЄМЦІВ "КРАЙ"
  • Статистика


    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0